مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

رشد ۰/۹ مترمربعی سرانه آموزشی از اسفند سال تحصیلی جاری در مدارس شهرستان‌های استان‌تهران

ورود ۵۷۰۰ نیروی انسانی از مهر ۱۴۰۳ در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از افزایش و رشد ۰/۹ مترمربعی سرانه آموزشی از اسفند سال جاری با کمک سازمان نوسازی خبر داد که با میانگین کشوری تنها ۵/۸ مترمربع فاصله دارد و همچنین ورود ۵۷۰۰ نیروی انسانی از مهرماه ۱۴۰۳ در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۰۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۰/۹ مترمربعی سرانه آموزشی از اسفند سال تحصیلی جاری در مدارس شهرستان‌های استان‌تهران

نشست خبری مشترک اصحاب رسانه در راستای بررسی دستاوردهای آموزشی و پرورشی شهرستان‌های استان تهران، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از خبرنگاران عرصه مطبوعات و رسانه در سالن سردار سلیمانی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جمعی از خبرنگاران و اصحاب مطبوعات و رسانه از خبرگزاری‌های رسمی و مختلف که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، در سالن سردار شهید قاسم سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، به تبیین دستاوردهای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در چند محور پرداخت و ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه در جلسه و تبریک اعیاد شعبانیه، اینگو‌نه تشریح کرد: آنچه مورد توجه است، یاری اصحاب رسانه در شکوفایی و تقویت نقاط قوت و بررسی نقاط ضعف و ترفیع چالشهای آموزش و پرورش است، که قدردان این تلاشگران هستیم‌. مجموعه اتفاقات مطلوبی که در بطن آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران رویداده است، همواره مورد توجه اغلب رسانه‌ها بوده و معطوف به زیرساخت‌های آموزش و پرورش است، اما از شما تقاضا دارم که از جسم آموزش و پرورش عبور و بیش از پیش به روح آن بپردازیم، زیرا در راستای تبیین، توجه به روح آموزش و پرورش از اهم واجبات است که باید افکار عمومی به آن سوق داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه به تشریح رویدادهای مطلوبی که در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران طی سالیان اخیر رخ داده است، پرداخت و اظهارکرد: در حوزه آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، با بهره‌گیری از اعتباری که وجود داشت به گسترش رویکرد بازی‌محوری در مدارس مناطق پرداخته‌ایم. در راستای تحقق این اقدام، اتاق‌های بازی با تجهیزات آموزش همراه با بازی، فناوری جدید واقعیت مجازی vr در یک مدرسه که از لحاظ تعداد دانش‌آموزان، پرتراکم ترین مدرسه آن منطقه بود احداث و تجهیز شد.

بهرامی ضمن اشاره بر اقدامات مطلوبی که در بخش آموزش متوسطه صورت گرفته است، از کسب میانگین نمرات نهایی بالای شهرستان‌های استان تهران از سطح میانگین کشوری خبرداد و افزود: به یاد داریم که در سال ۷۴ اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تهران منفک شد و پس از گذشت سالیانی برای نخستین‌بار در تاریخ تاسیس آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان شهرستان‌های تهران از سطح کشوری نیز عبور و افزایش یافته است.

این مقام مسئول از تجهیز حدود ۱۰۰۰ اتاق سلامت در مدارس شهرستان‌های تهران در حوزه تربیت‌بدنی خبرداد و تصریح کرد: تجهیزات اولیه پزشکی در حدود ۱۰۰۰ اتاق‌ سلامت مستقر در مدارس شهرستان‌های استان تهران فراهم شده است. همچنین در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی نیز در حال اجرای مستمر اردوهای راهیان پیشرفت با ۲۰ مقصد اردویی هماهنگ شده هستیم. اجلاس سراسری نماز و طرح شهید سلیمانی که رسالت آن، احداث فضاهای درون مدرسه‌ای است نیز از جمله برنامه‌های انجام شده در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است. تقریبا تمام فضاهای ورزشی که در اجاره بخش خصوصی بوده است، در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است و عایدی‌های ناشی از آن نیز به انحاعی برای دانش‌آموزان مصرف می‌شود.

وی ضمن اشاره بر کسب رتبه اول معاونت پژوهشی توسط معاونت پژوهش آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از راه‌اندازی سامانه مکاتبات اداری یکپارچه از سطح اداره کلاین استان، تا مدیر مدرسه خبرداد و بیان کرد: این سامانه با ۴۰۰۰ کاربر که بصورت یکپارچه از سطح کلان تا سطح خرد جریان دارد به صرفه جویی در مصرف کاغذ یاری می‌رساند و این رویداد خجسته به امر مقدس مدرسه سازی نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران در ادامه به تشریح اقدامات مطلوب دیگری که در حوزه‌های سوادآموزی صورت پذیرفته است، پرداخت و مطرح کرد: با عنایت به اینکه در سال گذشته در حوزه سوادآموزی رتبه ۲۴ را کسب کرده بودیم، با تلاش و کوشش توانستیم در سال کنونی به رتبه ۷ سوادآموزی و رتبه‌های اول جشنواره خوارزمی و شوراهای آموزش و پرورش دست یابیم.

وی از جذب حدود ۵۷۰۰ سهمیه نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبرداد و خاطرنشان کرد: سال گذشته آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران حدود ۲۹۰۰ نفر نیروی انسانی از طریق ماه‌ ۲۸ جذب داشته و در سال ۱۴۰۲ در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ۵۰۴۲ سهمیه در آزمون استخدامی ماده ۲۸ از سازمان استخدامی اخذ کرده و این عدد در تاریخ آموزش و پرورش بی‌نظیر است، علاوه بر این، تعداد ۶۶۹ سهمیه در بخش کیفیت بخشی و در مجموع حدود ۵۷۰۰ نفر سهمیه داریم که پس از گذراندن آزمون در ۱۸ اسفندماه از آغاز مهرماه به آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران وارد خواهند شد.

بهرامی در ادامه ضمن اشاره به بخش مستندسازی املاک آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از اخذ ۳۰۲ سند مالکیت در سال ۱۴۰۲ برای شهرستان‌های تهران خبرداد و اضافه کرد: اعتبار برخی از این املاک به چند ده میلیارد تومان نیز می‌رسد، در حوزه مولد سازی نیز موفق به مستندسازی و مولدکردن ۱۲ املاک شده‌ایم، که عواید حاصل از فروش آن در اختیار عباس زارع، مدیرکل سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان تهران با هدف مدرسه‌سازی برای دانش‌آموزان که نهضتی مستمر و توقف‌ناپذیر قرار می‌گیرد.

وی از افزایش ۰/۹ مترمربع سرانه آموزشی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در شهرستان‌های استان تهران خبرداد که از میانگین ۵/۸ مترمربع در سطح کشور نیز بالاتر است و تصریح کرد: در مهر ماه امسال، مدیرکل سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان تهران، ۷۳ ملک جدید را در قالب فضای آموزشی و مدرسه، ساخته و به آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تحویل داده شد که طی یکسال مدارسی با تعداد ۱۲ الی ۲۰ کلاسه به مناطق شهرستان‌های استان تهران افزوده شد. در حال حاضر، ۱۰۹ پروژه عمرانی در شهرستان‌های استان تهران در حال احداث و در دهه فجر افتتاح شد و برخی نیز تا نیمه شعبان و ... افتتاح تا شهریورماه۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید‌. سرانه آموزشی در شهرستان‌های استان تهران به ازای هر دانش‌آموز ۳/۸ دهم متر مربع بود و حالا به ۴/۷ دهم رسیده است، ۰/۹ متر مربع افزایش سرانه آموزشی از اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با کمک نوسازی اتفاق و رشد داشته که با میانگین کشوری ۵/۸ مترمربع فاصله داریم.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه به پاسخ سوالات مطرح شده از جانب خبرنگاران حاضر در جلسه پرداخت. وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره چشم‌اندازها و اهداف کلی موردنظر از اجرای طرح راهیان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان و رویکرد آن، اینچنین بیان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت، کانونی برای دانش‌آموزان کنشگر است، که به روایت پیشرفت‌های ایران‌زمین خواهند پرداخت. تمام فعالیت‌های لازم و ضروری در راستای تحقق اهداف عالی برای دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران صورت خواهد گرفت. دانش‌آموزان، خود روای روایت‌های پیشرفت کشورشان در این اردوها هستند و این کانون نام‌برده از بدلیل محدودیت در امکانات در حال حاضر از ۶۰ دانش‌آموز تشکیل شده است و هدف والای آن، ضروریت آشنایی نسل جدید ما با دستاوردهای انقلاب است. این نسل در برابر طوفانی از حجم عظیم اخبار کذب و غلط از انقلاب‌اسلامی مواجه هستند که لزوم اجرای اردوهای راهیان پیشرفت، تهیه مستند و روایتگری از پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پلی به جهاد تبیین است‌.

خبرنگار : راضیه‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار