جام ملت های آسیا؛

طارمی در آستانه پیوستن به جمع 100تایی‌ها

تهران (پانا) - مهدی طارمی با گلزنی مقابل سوریه به مانند دوره گذشته، سه گله شد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
طارمی در آستانه پیوستن به جمع 100تایی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، در شرایطی که با تک گل مهدی طارمی یک بر صفر از سوریه جلو افتاده بود، یک گل دریافت کرد و در شرایطی که با اخراج طارمی ۱۰ نفره شده بود، توانست جریان بازی را کنترل کند و در نهایت هم در ضربات پنالتی پیروز شد.

مهدی طارم،ی شب گذشته هشتاد و یکمین بازی ملی خودش را انجام داد و حالا برابر با علیرضا جهانبخش، خودش را به صدتایی شدن نزدیک می‌کند.

در طرف دیگر گلزنی طارمی،موجب شد تا شمار گل‌های ملی‌اش به عدد ۴۶ برسد و با سردار آزمون به عنوان بهترین گلزن فعال تیم ملی ایران تنها ۴ گل فاصله دارد.

مهدی اشتیاق بسیار زیادی دارد، تا بتوانند هرچه زودتر خودش را به عدد ۵۰ برساند، اما اخراجش و از دست دادن بازی مقابل ژاپن، مقداری وضعیت این بازیکن را در آمارها و رکوردهای تیم ملی نامساعد می‌کند.

مهاجم بوشهری تیم ملی ایران در دوره گذشته مسابقات جام ملت‌های آسیا، 3 بار گلزنی کرده بود و حالا با زدن سه گل در هجدهمین دوره از رقابت تیم‌های آسیایی، در تاریخ جام ملت‌های آسیا، با ۶ گل در رده سوم گلزنان تیم ملی ایران، پایین‌تر از بزرگانی چون حسین کلانی، بهتاش فریبا و سردار آزمون قرار گرفت.

حالا طارمی در کنار علی دایی تنها بازیکن تاریخ تیم ملی ایران است که در دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا، حداقل سه بار برای تیم ملی ایران گلزنی کرده است.

غیبت طارمی در جدال مقابل ژاپن، قطعاً از لحاظ تاکتیکی به تیم ملی ایران فشار می‌آورد و اکنون تدابیر تیم ملی ایران در حول پیدا کردن یک جایگزین برای طارمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار