مدرس طرح‌های امور بانوان ناحیه یک بهارستان:

وظیفه مهم مادران، آشنایی فرزندانشان با دوران بلوغ است

بهارستان یک (پانا) - مدرس طرح‌های امور بانوان ناحیه یک بهارستان، دوران بلوغ را از مهم‌ترین دوران زندگی نوجوانان دانست و بر آشنایی فرزندان با دوران بلوغ توسط مادران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه مهم مادران، آشنایی فرزندانشان با دوران بلوغ است

معظمه صابری، مدرس طرح‌های امور بانوان ناحیه‌یک بهارستان در راستای اشاره به مراسم طرح بلوغ نوجوانان با هدف آموزش سطح آگاهی با عنوان بلوغ در آموزشگاه شهید گلستانی ناحیه یک بهارستان عنوان کرد: دوران بلوغ نوجوانان از مهم‌ترین دوران زندگی آنها به شمار می‌رود و دورانی مهم و سرنوشت‌ساز برایشان بوده، چراکه در ایران دوران اختلال و تغیراتی در جسم و روح آنها ایجاد می‌شود و آنها نیازمندی هایی از جمله محبت و احترام و درک یک سری مسائل را پیدا می‌کنند.

صابری ضمن اشاره به آگاهی والدین در دوران بلوغ اذعان کرد: والدین نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری و ساختار ساختمان شخصیتی فرزندانشان دارند و با رعایت یک‌سری موارد و حد و مرزها از جمله رفتار درست می‌توانند تربیت صحیح را نسبت به فرزندانشان داشته و دوران بلوغشان را با موفقیت پشت سر گذارند.

وی افزود: نوجوانانی که در سنین بلوغ هستند نیازمندی هایی از جمله محبت و احترام پیدا می‌کنند و نیازمند دوستی هستند که در پله به پله زندگیشان آنها را راهنمایی و هدایت کنند و بتوانند همچون چراغی باشد که راه روشن را به نوجوان نشان دهد، دوستی که نوجوان را هدایت و راهنمایی می‌کند باید شخصی آگاه باشد و در مسائل مهم زندگی آگاهی کامل داشته باشد و بتواند به سوالات نوجوانان پاسخ دهد و کمک‌ کننده‌ای آگاه و دانا برای نوجوان باشد.

مسئول اموربانوان ناحیه‌یک بهارستان ضمن اشاره به اهمیت نقش مادران در سنین بلوغ نوجوانان ذکر کرد: مادران نقش بسیار مهم در حساس‌ترین دوره سنی فرزندشان دارند و باید فرزندانشان را با مسائل دوران بلوغ آماده کنند و با آموزش هنر، ورزش کردن، صحبت کردن همچون مسائلی رابطه بین خود و فرزندانشان را گرم و قوی سازند.

معظمه صابری مدرس طرح‌های امور بانوان ناحیه یک بهارستان در پایان سخنانش شرح داد: نوجوانان امانت هایی نزد ما هستند و والدین و کادر آموزشی مدارس باید در تربیت آنها بسیار کوشا باشند و کمک کنند نوجوانان دوران بلوغ خود را به خوبی پشت سر بگذارند.

خبرنگار دانش‌آموز: مونا زیوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار