گزارش پانا از بهترین گلزنان آسیا در ادوار جام ملت‌های آسیا؛

رقابت لژیونرها برای شکستن رکورد علی دایی؛ آیینه‌‌ ‌برترین گلزن آسیا ترک می‌خورد؟

فریبا: مهاجمان ایرانی در جام ملت‌‌ها ‌می‌توانند شگفتی‌ساز باشند/ بیانی: ایران مهاجمان زهرداری دارد، شکستن رکورد دایی سخت است ولی غیرممکن نیست

تهران (پانا) -‌ مهدی طارمی و سردار آزمون دنبال تصاحب عنوان بهترین گلزن قاره کهن در جام ملت‌های آسیا 2023 در کنار دیگر رقبا مانند «مبخوت» اماراتی و  «معز علی» سودانی که عضو تیم ملی قطر است، هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۸۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت لژیونرها برای شکستن رکورد علی دایی؛ آیینه‌‌ ‌برترین گلزن آسیا ترک می‌خورد؟

دوحه، از جمعه هفته جاری میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است. در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران دنبال شکستن طلسم ۴۷ سال ناکامی در ‌تصاحب عنوان قهرمانی در این رقابت‌هاست، نیم قرن ناکامی در بحث فتح قله فوتبال قاره کهن، بر دوش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی سنگینی می‌کند.

عملکرد تیم ملی فوتبال در بحث گلزنی، برگ برنده ایران در ادوار گذشته جام ملت‌های آسیاست. قبل از شروع این پیکارها مروری داریم به گلزنان برتر تاریخ فوتبال قاره آسیا:

عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا، از‌آن ایران است، ‌علی دایی با ۱۴ گل در صدر بهترین‌های آسیا قرار دارد‌ که این آمار در فصل جدید با حضور بازیکنانی مانند علی مبخوت اماراتی و معز علی سودانی که عضو تیم ملی قطر است و با ۹ گل علی دایی را تعقیب می‌کنند، شکننده است.

علی دایی با ۱۴ گل از طرفی هم بهترین گلزن ایرانی در جام ملت‌های آسیاست، بزرگانی همچون حسین کلانی با ۷ گل، بهتاش فریبا با ۷ گل، علی جباری با ۵ گل، جواد نکونام ۴ گل، کریم باقری ۴ گل، همایون بهزادی ۴ گل، غلامحسین مظلومی ۳ گل، ناصر نورایی ۳ گل، حسن روشن ۳ گل، حسین فرکی ۳ گل، حمید علیدوستی ۳ گل، ناصر محمدخانی ۳ گل، شاهرخ بیانی ۳ گل، فرشاد پیوس ۳ گل در این فهرست قرار دارند.

اکبر افتخاری، پرویز قلیچ‌خانی‌، صفر ایرانپاک، علیرضا عزیزی، علیرضا خورشیدی، عبدالرضا برزگری، خداداد عزیزی، حمید استیلی، کریم انصاری‌فرد، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه هم دو گُله‌های این لیست هستند.

علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، محمد نوری، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، آرش افشین، جواد کاظمیان، سید‌جلال حسینی، فریدون زندی، آندرانیک تیموریان، محمد نصرتی، رضا عنایتی، محمد علوی، نعیم سعداوی، مهرداد میناوند، سیروس قایقران، کریم باوی‌، ضیا عربشاهی، ایرج دانایی‌فرد و علی پروین در ادوار مختلف این مسابقات یک گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رساندند.

اما در این دوره از رقابت‌ها کسانی در ترکیب تیم ملی ایران حضور دارند که می‌توانند به این رکورد دست پیدا کنند. لژیونرهای فوتبال ایران، مهدی طارمی و سردار آزمون به ترتیب با ۳ و ۶ گل دنبال شکستن رکورد دایی هستند.

لژیونرها تیر خلاص بر پیکر حریفان در جام ملت‌های آسیا هستند

بهتاش فریبا پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: «بازی با بورکینافاسو‌، محکی جدی برای تیم ملی بود، زیرا سطح بازی این تیم با تیم‌هایی مثل قطر و برخی تیم‌های آسیایی نزدیک است.»

فریبا از ۷ گله‌های تاریخ تیم ملی فوتبال کشور در ادوار گذشته جام ملت‌های آسیاست. وی با اشاره به اینکه لژیونرها تیر خلاص بر پیکر حریفان در جام ملت‌های آسیا هستند، تصریح کرد: «سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در باشگاه‌های خود در بستر فوتبال اروپا توانستند عیار فوتبال ایران را به نمایش بگذارند.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: «هر کدام از این لژیونرها، هر زمانی که مقابل حریفان باشگاه‌های خود به میدان رفتند توانستند‌ عملکرد تأثیرگذاری در رونده پیروزی تیم‌های پورتو و رم داشته باشد.»

فریبا درباره نزدیکی سردار آزمون و مهدی طارمی برای شکستن رکورد علی دایی در جام ملت‌های آسیا، تأکید کرد: «سردار آزمون قدری از مهدی طارمی برای شکستن این رکورد نزدیک‌تر است و از طرفی هم زدن ۸ گل و حتی ۹ گل برای شکستن رکورد دایی در جام ملت‌های آسیا سخت است.»

پیشکسوت فوتبال کشور با اشاره به اینکه مهاجمان فوتبال ایران در ملت‌های آسیا می‌تواند شگفتی‌ساز باشند، اظهار داشت: «این مهم در جام ملت‌های آسیا دور از دسترس نیست و امیدواریم این ناکامی ۴۷ ساله، با قهرمانی ایران خاتمه پیدا کند.»

بیانی: آزمون و طارمی مهاجمان زهردار فوتبال ایران هستند

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال کشور هم در گفت‌وگو با پانا در آستانه جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: «سردار آزمون در کنار مهدی طارمی و جهانبخش، مثلث ایرانی خطر را در فوتبال اروپا تشکیل داده‌اند و عملکرد خوبی در باشگاه‌های خود داشته‌اند.»

پیشکسوت فوتبال کشور افزود: «مهدی طارمی با درخشش در تیم پورتو و لیگ پرتغال بستر حضورش را د‌ر تیم اینترمیلان، یکی از باشگاه‌های شاخص فوتبال دنیا فراهم کرد. این هم برگی از افتخارات فوتبال دنیاست.»

زننده 3 گل در ادوار جام ملت‌های آسیا بیان کرد: «سردار آزمون و مهدی طارمی در باشگاه‌های رُم و پورتو در هر بازی که در میدان بودند، عملکرد خوبی ارائه کردند و گل‌های حساسی برای تیم‌های خود به ثمر رساندند.»

خارج کردن عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها از دست ایران کار سختی است

پیشکسوت فوتبال کشورمان در‌خصوص یورش طارمی و آزمون برای شکستن رکورد گلزنی علی دایی، با وجود رقبای مهمی مانند مبخوت اماراتی و معز علی بازیکن تیم فوتبال قطر، تأکید کرد: «شکستن رکورد علی دایی سخت است و خارج کردن عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها از دست ایران کار سختی است.»

بیانی از جمله بازیکنان ایرانی در ویترین بهترین گلزنان تیم ملی در ادوار جام ملت‌های آسیا، با اشاره به اینکه آزمون و طارمی بازیکنان گل‌زن و مهاجمان زهردار فوتبال ایران هستند، تصریح کرد: «‌شکستن این رکورد کار سختی است ولی غیر‌ممکن نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار