مدیر آموزش‌ وپرورش ناحیه یک بهارستان:

اولین وظیفه اولیاء دانش‌آموزان، مشارکت در امور مدرسه است

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بهارستان در همایش پیوند انجمن اولیاء ومربیان، اولین وظیفه اولیاء دانش‌آموزان را مشارکت در امور مدرسه بیان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین وظیفه اولیاء دانش‌آموزان، مشارکت در امور مدرسه است

آیت اصلانی مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان در همایش هفته پیوند اولیا و مربیان ضمن اشاره به لزوم همکاری اولیاء در پیشبرد اهداف مدرسه، اذعان کرد: نفوذ اولیاء‌، بر روند تحصیلی و پرورشی دانش‌آموزان باعث همکاری صمیمانه آنها با کادر مدرسه و سبب همبستگی و همفکری برای رفع موانع تحصیلی دانش آموزان می‌شود و این همکاری اولیاء دانش‌آموزان با عوامل کادر مدرسه، باعث می شود تا دانش آموزان بهترین روند تحصیلی را داشته باشند.

اصلانی ضمن اشاره به تشکیل انجمن اولیاء ومربیان اظهار کرد: اولین وظیفه اولیاء دانش‌آموزان، مشارکت در امور مدرسه است و این عمل باعث رفع مشکلات مدارس می‌شود، دیگری برنامه ریزی دقیق و اصولی است‌ در مواردی مانند: اردوهای مدرسه‌ای، کلاس های فوق برنامه، امورپرورشی، مراسمات و برنامه های مختلف می توانند همکاری فوق العاده ای در برنامه ریزی داشته باشند.

وی درپایان عنوان کرد: در امور مدرسه، انجمن اولیاء ومربیان و خیرین نقش بسیار تاثیرگذاری در رفع مشکلات دارندکه با همت و تلاش کادر مدرسه و عوامل انجمن اولیاء می‌توان به رفع مشکلات مدرسه بپردازند و برای رفع آن مشکلات راه‌حل‌هایی بیابند و با توکل برخداوند متعال مشکلات را برطرف کنند و شاهد روند تحصیلی بهتر باشند.

شایان به ذکر است حجت الاسلام ولمسلمین سید سجاد موسوی امام جمعه بخش گلستان، درمراسم هفته پیوند انجمن اولیاء و مربیان اذعان کرد: انجمن اولیاء مربیان یک جایگاه ویژه ای در نهاد و مجموعه آموزش و پرورش دارد، به دلیل اینکه رشد تحصیلی و آموزشی و شخصیتی دانش‌آموزان در خانواده و مدرسه است زیرا دانش آموزان بخشی از ساعات روزمره خود را در خانه و بخش مهم دیگر را در مدرسه سپری میکند.

وی ضمن اشاره به مهم بودن نقش مدارس در تربیت افزود: مدرسه آنقدر قابل توجه است که آن را هم خانه دوم به حساب می آورند؛ وظیفه اصلی انجمن اولیاء مربیان فقط ساخت و ساز مدارس و برطرف کردن امکانات مدارس نیست. موسوی ادامه داد: سه عامل مهم وظایف انجمن اولیاء ومربیان هم اندیشی و همکاری مسالمت آمیز و استفاده ازعلایق دانش‌آموزان است؛ همکاری اعضای انجمن اولیاء باعث میشود روند پیگیری و حل مشکلات به سریع‌ترین شکل انجام شود.

دانش‌آموز خبرنگار: هدیه ماماهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار