فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه یک بهارستان:

هدف از دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی، ارتقا دانش‌های تخصصی است

بهارستان یک (پانا) - فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه یک بهارستان، هدف از دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی را، ارتقا دانش‌های تخصصی و مهارت‌های لازم دبیران دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی، ارتقا دانش‌های تخصصی است

رویا داداش‌زاده، فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دختران ناحیه یک بهارستان، در جلسه مشترک سپاه بهارستان و مسئولین آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی با اشاره به طرح توانمندسازی دبیران آمادگی دفاعی، اذعان کرد: دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی، به صورت یک دوره ضمن خدمت ۳۲ ساعته برگزار می‌شود که در دو بخش تئوری و عملی است؛ بخش تئوری با دعوت از اساتید عملی و حضور دبیران در میدان تیر و آموزش باز و بست سلاح و شلیک کردن تیر است.

داداش‌زاده در خصوص اهداف دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی تشریح کرد: اهدافی که ما در دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی دنبال می‌کنیم؛ شناسایی انتخاب، جذب و به کارگیری و نگه‌داشتن دبیران توانمند، متعهد و با انگیزه است و همچنین از طریق آموزش‌های رسمی و غیر رسمی، دانش‌های تخصصی و مهارت‌های لازم دبیران را ارتقا دهیم و از عملکرد کمی و کیفی دبیران، پایش و نظارت داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: از اهداف دیگر این دوره این است که بتوانیم فرهنگ انقلاب اسلامی و فراهم آوردن فضای حماسی را به دبیران انتقال دهیم و عملکرد ما موجب شود که دبیران ما به درس آمادگی دفاعی و مفاهیم فاخری که در این درس وجود دارد، گرایش پیدا کنند.

داداش‌زاده، فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی ناحیه‌یک بهارستان ادامه داد: ما در این دوره، خواهان این هستیم که مهارت‌های فردی و گروهی دبیران را در آشنایی با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی افزایش دهیم و سبب این امر شویم که دبیران با انگیزه بیشتری این درس را به دانش‌آموزان تدریس کنند.

زهرا صادقی، کارشناس گروه‌های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان نیز با اشاره به حائز اهمیت بودن درس آمادگی دفاعی اظهار کرد: دبیران آمادگی دفاعی، باید نگاه و جایگاه ویژه‌ای برای این درس قائل شوند و از ظرفیت‌هایی که به‌ وجود آمده است، استفاده لازم را ببرند تا با آمادگی هر چه تمام، در کلاس‌های درس خود حاضر شوند‌؛ مسئولین نیز از سال گذشته زمینه‌ی اجرایی این دوره‌ها را فراهم نمودند‌.

صادقی در پایان در رابطه با جهاد تبیین بیان کرد: در راستای جهاد تبیین، کارگاه‌های حضوری بصیرت افزایی، ضمن خدمت‌ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای مثال اپلیکیشن شاد و همچنین وبینارهایی را در برنامه‌های عملیاتی امسال خود نیز قرار داده‌ایم که امید داریم مفید واقع شود.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار