کارشناس سلامت و بهداشت ناحیه یک بهارستان:

سفیران‌‌ سلامت، مهم‌ترین یاری‌دهندگان کارشناسان سلامت و بهداشت در مدارس هستند  

بهارستان یک (پانا) - کارشناس سلامت و بهداشت ناحیه یک بهارستان، سفیران‌سلامت در مدارس را مهم‌ترین یاری‌دهندگان کارشناسان سلامت و بهداشت دانست. 

کد مطلب: ۱۴۱۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
سفیران‌‌ سلامت، مهم‌ترین یاری‌دهندگان کارشناسان سلامت و بهداشت در مدارس هستند  

رقیه پارسا، کارشناس بهداشت و سلامت ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «یکایک دانش‌آموزان سفیر‌ سلامت می‌توانند ما را در زمینه گسترش بهداشت و سلامت یاری دهند. در مدارس ما تعدادی سفیر سلامت دانش‌آموز انتخاب کرده تا بتوانیم با کمک آن‌ها مدرسه‌ای پاکیزه و سالم‌تر داشته باشیم.»

وی افزود: «سفیران‌ سلامت زمانی که در این عرصه شروع به فعالیت می‌کنند باید بدانند که وظایف مهمی بر عهده دارند که می‌بایست به آن‌ها به خوبی عمل کنند که بعنوان سفیر سلامت کوشا و فعال شناخته شوند.»

پارسا، ضمن اشاره به وظایف سفیران‌ سلامت اظهار کرد:«دانش‌آموزان سفیر سلامت باید ابتدا به آنچه که به دوستان و همکلاسی‌های خود در جهت ارتقای سلامت و بهداشت می‌گویند، به نحو احسن عمل کنند که تاثیر صحبت‌ها و بیاناتشان بیشتر باشد. آن‌ها باید در برخی موارد دوستان خود را راهنمایی کنند تا بتوانند در سمت خود بدرخشند.»

وی خاطرنشان کرد: «سفیران‌ سلامت باید نسبت به سایر دانش آموزان از اطلاعات عمومی بالایی برخوردار باشند، البته سمت زیبایی که دارند روز به روز به اطلاعات آن‌ها می‌افزاید و این امر از فواید سفیر سلامت بودن است.»

پارسا، در ادامه عنوان کرد: «به سفیران‌ سلامت آموزش‌های لازم را خواهیم داد که بتوانند با تکیه بر آموزش‌های جامع و مفید به وظایف خود به خوبی عمل کنند. برای مثال سفیر‌ سلامت بیماری‌یاب است، بنابراین می‌بایست به دوستان خود در بهبود حالشان کمک کرده و آن‌ها را راهنمایی کند.»

کارشناس سلامت و بهداشت ناحیه یک بهارستان، ضمن اشاره به اقدامات در این عرصه عنوان کرد: «از آنجا که سلامت دانش‌آموزان بعنوان آینده سازان این سرزمین برای ما بسیار حائز اهمیت است. سعی داریم برنامه‌هایی را ارائه دهیم، که در آن‌ها به نکاتی برای بهبود سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کنیم.»

پارسا، در ادامه گفت: «در ماه آینده قصد داریم در مدارس متوسطه اول و دوم قرص آهن و ویتامینD در میان دانش‌آموزان توزیع کنیم. همچنین لازم است یکسری توضیحات در رابطه با بهداشت و سلامت به دانش‌آموزان ارائه کنیم که در این خصوص بیشتر از دانش‌آموزان سفیر‌ سلامت کمک خواهیم گرفت.»

رقیه‌ پارسا، کارشناس سلامت و بهداشت ناحیه یک بهارستان در آخر خاطرنشان کرد: «دلیل تاکید بر اینکه توضیحاتی درباره سلامت و بهداشت ارائه شود، این است که در آینده، در ذهن دانش‌آموزان چندین موارد برای بهبود زندگی ثبت می‌شود، بنابراین از این نکات نه تنها برای امروز بلکه برای آینده استفاده خواهد شد.»

دانش آموز خبرنگار: پریا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار