دریادار ایرانی:

مبارزه با تروریسم دریایی هدف مشترک ایران و پاکستان است

تولید ناوشکن توسط ایران، نشان‌دهنده بلوغ صنایع دفاعی است

تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص اهداف سفر به پاکستان گفت یکی از اهداف این سفر مربوط به حوزه امنیتی به ویژه در بحث تروریسم دریایی بود.

کد مطلب: ۱۳۸۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با تروریسم دریایی هدف مشترک ایران و پاکستان است

ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دعوت فرمانده نیروی دریایی پاکستان به این کشور سفر کرده در گفت‌وگویی، خاطرنشان کرد: ما با کشور پاکستان پیش از این نیز تعاملات خوبی از قبیل رزمایش های دریایی مشترک داشتیم. علاوه بر این ایران و پاکستان عضو اجلاس آیونس هستند. این اجلاس نشست فرماندهان نیروی دریایی حاشیه ی اقیانوس هند است.

دریادار ایرانی در خصوص اهداف سفر به پاکستان گفت: یکی از اهداف این سفر مربوط به حوزه امنیتی به ویژه در بحث تروریسم دریایی بود.

وی در ادامه گفت: ایران و پاکستان در کمیته‌های سه گانه آیونس فعال هستند. مسئولیت کمیته ی امنیت آیونس با جمهوری اسلامی ایران است. نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که سه دوره رئیس این کمیته بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: سال گذشته ما مرکز امنیت دریایی را در چابهار افتتاح و فعال کردیم. به گفته دریادار ایرانی این مرکز در پاکستان نیز فعال شده است.

دریادار ایرانی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر چگونگی افزایش همکاری‌های آموزش دفاعی بین ایران و پاکستان گفت: یکی از برنامه‌های ما در طول این سفر، بازدید از توانمندی نیروی دریایی پاکستان است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهوری اسلامی ایران توانسته است ناوشکن تولید کند که این نشان از بلوغ صنایع دفاعی ماست افزود: پاکستان در این زمینه ها علاقمند به همکاری بیشتر است و برنامه ریزی بلند مدت در بحث آموزشی و همچنین در حوزه صنایع دفاعی از دیگر اقدامات ما خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حوزه رزمایش مشترک دریایی بین ایران و پاکستان گفت: ما یک رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی را داشته ایم که تاکنون با حضور کشورهای چین و روسیه و ایران سه دور برگزار شده است. در دوره ی سوم پاکستان به این رزمایش ها ناظر اعزام کرده بود و ان شاءالله در دوره ی چهارم که در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد، پاکستان در این دوره حضور عملی خواهد داشت و یگان نظامی اعزام خواهد کرد.

دریادار ایرانی در پایان افزود: ما مسابقات نظامی را هم در پیش داریم که کشور پاکستان با اعزام تیم در این دوره از مسابقات نیز شرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار