مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه هم‌اندیشی مدیران و معاونان مدارس متوسطه دخترانه :

مدارس دخترانه خاستگاه نهادینه شدن مفهوم ارزش، عزت نفس و جایگاه ارزشی زن در جامعه و آینده است

رودهن(پانا)_ مدیر آموزش و پرورش رودهن در جلسه هم‌اندیشی مسائل تربیتی مدارس متوسطه دخترانه با امام‌جمعه منطقه، مدارس دخترانه را، خاستگاه آموزش و نهادینه شدن مفهوم ارزش، احترام، عزت‌نفس، قداست، جایگاه و هویت اجتماعی و ارزشی زنان در جامعه و آینده، برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس دخترانه خاستگاه نهادینه شدن مفهوم ارزش، عزت نفس و جایگاه ارزشی زن در جامعه و آینده است

جلسه هم اندیشی و بررسی مسائل تربیتی و فرهنگی دبیرستان‌های متوسطه اول و دوم دخترانه رودهن با حضور حجت‌الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه رودهن، زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش، مهدی حبیبی معاون پرورشی، لطیفه علی یوسفی معاون آموزشی، پروین گشتاسبی کارشناس آموزش متوسطه اول و کلیه مدیران و معاونین پرورشی این مدارس در سالن شماره ۲ آموزش و پرورش رودهن برگزار شد.

در این جلسه مدیران و معاونان مدرسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و پیرامون مسائل تربیتی و فرهنگی دانش‌آموزان و هم چنین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدارس گفتگو و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش رودهن در این جلسه بیان کرد:دانش آموزان از سرمایه‌های اصلی جامعه هستند که آینده جامعه به دست آنها رقم خواهد خورد.پرورش نسلی کارآمد و متعهد حاصل زحمات و مجاهدت معلمان و مربیان است.یکی از مسائلی که در حفظ، تقویت و پیشرفت کشور تاثیر گذار هست؛ حفظ جایگاه و هویت حقیقی زن و دختر در جامعه می‌باشد که این مهم در مدارس بسیار ویژه باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد تا در جامعه و نسل‌های بعدی نهادینه شود.

وی افزود: از مهمترین نقش‌های معلم، تقویت جایگاه زن و خانواده و دفاع از این حریم مقدس می‌باشد.که معلمان و فرهنگیان با اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دقیق، علمی و اصولی به دانش‌آموزان که آینده جامعه به دست آنان است، باید آموزش دهند و بسیاری از این مفاهیم و ارزش‌ها را در دانش‌آموزان نهادینه کنند.

زهرا رستمی آموزش و پرورش رودهن در این جلسه بیان کرد : ما به کمک مدیران و معاونین و تمام معلمان و دبیران در سطح مدارس تلاش می‌کنیم که دختران ما با ارزش‌ها، بنیان‌های اصول اسلامی و دینی آشنا شده و آنها را جزئی از شخصیت خود کنند، بی‌شک همراه و همدل بودن با دانش‌آموز، این مسیر تربیتی را هموار خواهد کرد، از قالب صمیمیتِ واقعی، با دانش‌آموز که آن را به خوبی و کامل درک کند، قطعا باعث خواهد شد دانش‌آموز ما را باور کند و با دیدگاهی دوستانه به ما به عنوان معلم نگاه کند و همین دیدگاه زمینه‌ساز تغییر و تحول شخصیتی مثبت و کارآمد خواهد شد.

قداست معلمی نیازمند حفاظت و بروزرسانی است

وی در ادامه اذعان کرد: مدارس لازم است به کانون جهت‌یابی اجتماعی، ملی، سیاسی و مذهبی دانش‌آموزان تبدیل شوند، وقتی مفهوم عظمت و ارزش‌های انسانی و اخلاقی در مدارس به عینیت آموزش داده شود و همکاران فرهنگی آراسته به این ارزش‌ها در کنار مهرورزی و عطوفت جایگاه معلمی باشند بی‌شک دانش‌آموزان ما و به ویژه دختران، با ما همراه خواهند شد حتی اگر همراه نشوند، دچار تعارض و هنجارشکنی نخواهند شد، همه بر این امر واقف هستند که معلمی مقدس است اما این قداست نیاز به حفاظت و بروزرسانی دارد و همراه و همدل بودن نیازمند آگاهی و اشراف است.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش ضمن توضیحات ارائه شده خاطرنشان کرد: ما در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه طی جلسات، کارگروه‌ها و کارگاه‌های بسیار زیادی که در طول سال تحصیلی برگزار کردیم و همچنان به روند برگزاری آنها ادامه خواهیم داد، سعی می‌کنیم که در راستای توانمندسازی همکاران خود گام‌های مثبتی برداریم و برنامه‌های بیشتری پیرامون این مسائل در منطقه، پیش‌بینی و برگزار کنیم تا بتوانیم سال تحصیلی آینده را بسیار موفق‌تر و کارآمدتر از سال گذشته پیش ببریم و به تمامی اهداف نظام تعلیم و تربیت و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان جامع عمل و تحقق به پوشانیم.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار