امام جمعه رودهن:

از فسادستیزی و مبارزه با مفسدان توسط قوه قضاییه باید حمایت کنیم

رودهن (پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اعلام کرد با توجه به هفته قوه قضاییه تمامی نهادها و ارگان‌ها موظف به حمایت و پشتیبانی از فسادستیزی و مبارزه با مفسدان توسط قوه قضاییه هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
از فسادستیزی و مبارزه با مفسدان توسط قوه قضاییه باید حمایت کنیم

حجت الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: آن کسی که کارمند است و مواظب است که عمل و زبانش نلغزد، اهل عمل صالح است،آن کاسبی که در بازار، هوای تهیدستان را دارد، این اهل عمل شایسته است، آن معلمی که در مدرسه، دغدغه‌مندانه تربیت نیروی متخصص را پیگیری می‌کند، اهل عمل درست است، آن پزشکی که مجاهدت‌گونه بیماران را درمان می‌کند، اهل کار نیک است،آن پدر و مادری که دغدغه‌ای این را دارند، که تربیت فرزندان‌شان را دنبال بکنند، اهل کار نیک و خیر هستند. بنابراین، این آیه شریفه به اعمال خاصی محدود نیست و هرکسی که در راستای ایمان به خدا و خدمت به بندگانش، عمل نیکی از او سر بزند، امیرمومنان، ارزش و برکت زندگی دنیا را در دو چیز می‌داند،ارزش شما در دنیا، به میزان کار خیری است که انجام می‌دهید و به میزان دوری گزیدن شما از نافرمانی خدا است،خیری در دنیا نیست مگر برای دو نفر، آن کسی که پرونده اعمال نیکش را افزایش می‌دهد و آن فردی که از گناهانش توبه می‌کند.

وی افزود: تقوا یعنی اینکه حواس‌مان جمع باشد که ارتباط‌مان را با خدا خدشه دار نکنیم. کاری از ما سر نزند که از فیض عبادات محروم بشویم. گناه است که خیلی از رزق‌های معنوی را از ما سلب می‌کند. هفته اول تیرماه، به مناسبت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، هفته قوه قضاییه نام گرفته است. یاد این شهید فرزانه و یارانش را گرامی می‌داریم و از همه‌ دست‌اندرکاران دستگاه قضا و بویژه قضات عزیز و کارکنان شریف دستگاه قضا در بخش رودهن، تقدیر و تشکر می‌کنیم.رهبر فرزانه انقلاب فرمودند باید کاری کنید که قوه قضاییه، ملجأ و پناهگاه برای همه شود،طوری شود که هرکسی که مورد ستم قرار گرفت، فروغ امیدی برای او روشن باشد و به قوه قضاییه مراجعه می‌کند و داد او را می‌ستاند.

امام جمعه رودهن، در توضیحات بیشتر مطرح کرد: تاکید ما نیز مبارزه جدی با فساد است. هر جایی که شخص متهمی، چه مسئول و چه غیرمسئول، جرم او ثابت شد، بدون هیچ اغماضی با مجرم برخورد شود و هیچ مسئولی، در هر لباسی هم باشد، حق توصیه گذشت از مجرم را ندارد و مجرم باید تاوان اعمال مجرمانه خودش را بدهد.البته باید توجه کنیم که باید تحقیقات ما، تحقیقات کامل و جامع باشد تا مبادا آبروی کسی برود، باید آن مسئولینی که با ترک فعل شان، زمینه جرم بقیه را فراهم کردند، مجازات بشوند. ، قرار است حوزه قضایی بخش رودهن، به دادسرا ارتقا پیدا بکند، از مسیولین استانی، تقاضا داریم که روند کامل شدن این برنامه را تسریع ببخشند.

حسینی همچنین اذعان کرد: یکی از مشکلات قرن حاضر، مصرف بی رویه مواد مخدر است‌. این معضل، زیان های بسیار سنگینی را دامان گیر خانواده ها و اجتماع کرده است.یکی از ابزار تمدن غرب و یکی از سیاست های پلید حکومت‌های استعماری، ترویج و توسعه مواد مخدر است. از یک طرف فرهنگ مادی اصالت سود غربی را با فروش مواد مخدر تقویت کنند و از طرفی دیگر با از بین بردن غیرت سایر ملل، شور و نشاط و تحرک را از آن ملت ها بگیرند.مطالعه تاریخ ترویج مواد مخدر استعمار انگلیس در کشورما، گواه این مطلب است که با توزیع ماده مخدری چنین القا می‌کردند که فلان مخدر، درمان همه دردها است. بعد از مدتی اینطور گفتند که سوخته این مواد مخدر را به چندین برابر قیمت می‌خریم. نتیجه در پس این اعمال شوم، این بود که مردم را آلوده به مواد بکنند.همه‌ دستگاه‌های زیربط باید با آموزش های لازم، از آثار زیان بار جلوگیری بکنند.

در پایان حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: عرفه و عید قربان در پیش است و مهمترین درسی که باید از این دو عید بگیریم، درس سرسپردگی به فرمان خدا است. هر کسی که با خدا رفیق شد، از سرمایه ای برخوردار شد که از آن سرمایه، پر بها تر وجود ندارد. این مضامین عالی دعای عرفه، بیانگر ارزش اتصال به خدا است. زمینه ای را فراهم کنیم و در گوشه ای با خدای مان، به تقصیرات مان اعتراف بکنیم. آن کسی که خودش را بدون تقصیر بداند، پنجره امرزش به روی او بسته خواهد شد. فلسفه عید قربان نیز به مسلخ بردن خواسته‌های خودمان است و از حضرت ابراهیم یاد بگیریم که خواسته های خودمان را در برابر خواسته های خدا، قربانی بکنیم.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار