معاون آموزش متوسطه در آیین اختتامیه بیست ‌و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی:

پژوهش گام اول در کارهای بنیادین است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در آیین اختتامیه بیست‌‌وچهارمین جشنواره جوان خوارزمی بر ضرورت تقویت زمینه پرسشگری و حل مسئله از دوره ابتدایی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش گام اول در کارهای بنیادین است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدمهدی کاظمی گفت: جشنواره جوان خوارزمی، یکی از رویدادهای مهم وزارت آموزش و پرورش است که با همکاری مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در راستای شناسایی طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و تقویت روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: پژوهش، یکی از محورهای پیشرفت کشورها است که می‌تواند زمینه رشد علوم را فراهم آورد که شاخص ارزیابی کشورها در پیشرفت علمی و پژوهشی به ویژه کاربردی است.

کاظمی تصریح کرد: عمده این پژوهش‌های کاربردی بین سنین ۲۴ تا ۴۰ سال انجام شده و آنچه مهم است، ایجاد زمینه برای تقویت این روحیه پژوهشگری و کار پژوهشی در سنین پایین است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی، زمینه پرسشگری و حل مساله را تقویت نماییم تا بتوانیم در آینده زمینه شکوفایی این دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بسترهایی که می‌تواند این روحیه را تقویت کند و کارساز باشد، پژوهشسراهای دانش‌آموزی است و جشنواره جوان خوارزمی یکی از رویدادهایی است که به این امر کمک می‌کند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: در عرصه‌های علمی در کشور پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که این‌ها حاصل تلاش‌های دانش‌آموزان دیروز بود و شما نیز به عنوان دانشمندان آینده این کشور افتخار آفرینی خواهید کرد و ایران را در مسیر تعالی و پیشرفت کمک خواهید کرد.

معاون آموزش متوسطه افزود: در کنار توسعه علوم، روحیه خودباری و امید می‌تواند زمینه پیشرفت در تمام زمینه‌های ساحت‌های تربیتی را در دانش آموزان رشد بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: شما دانش آموزان در راستای گسترش علوم و پژوهش گام برداشته‌اید، توجه به جزئیات در پیشرفت و نوآوری و تولید، اتفاق می‌افتد، پژوهش گام اول در کارهای بنیادین است و باید در تولیدی و کاربردی کردن پژوهش‌ها و سپس اشتغال‌آفرینی گام برداریم.

کاظمی در پایان گفت: امید همه مسئولان و مردم به شما نوجوانان و جوانان است و در این سال‌ها هم اتفاقات خوب و متنوعی افتاده و کارهای بسیار خوبی را از دانش‌آموزان مشاهده کرده‌ایم و حتی دانش‌آموزان کارهای پژوهشی خود را در نمایشگاه‌های دانشجویی هم ارائه می‌کنند و در سال گذشته تعدادی از طرح‌های دانش‌آموزی توسط مراکز شتاب‌دهنده انتخاب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار