معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ایجاد ۲۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با اولویت مناطق کمتربرخوردار

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت تقویت و توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با رویکرد ایجاد موقعیت‌های یاددهی و یادگیری مد نظر است که در یک سال گذشته ۲۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با اولویت مناطق کمتربرخوردار ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۲۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با اولویت مناطق کمتربرخوردار

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ محمدمهدی کاظمی در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با همکاران معاونت آموزش متوسطه گفت: ماموریت‌های معاونت آموزش متوسطه بر اساس اسناد بالادستی، شناسایی استعدادها و زمینه‌سازی برای رشد آن‌ها، تحقق هویت‌یابی در دانش‌آموزان به ویژه در دوره اول متوسطه و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی و سوق دادن آن‌ها به مراکز علمی و دانشگاهی و بخشی دیگر به سوی شغل و کار حرفه‌ای است که در ۱۶ ماه گذشته به منظور تحقق این ماموریت‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات هدفمند بسیاری انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: مقام معظم رهبری در طی سال‌های گذشته منویات مهم و راهبردی در حوزه آموزش متوسطه داشته‌اند که این بیانات، منبع مهم و اصلی طراحی، برنامه‌ریزی و اقدام بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دوره متوسطه نزدیک به ۶ میلیون و 600 و ۴۹ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۵۰ درصد دانش‌آموزان دختر و نیمی دیگر دانش‌آموزان پسر هستند. قابل توجه است که تعداد دانش‌آموزان دختر پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته که این از برکات نظام اسلامی است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: قریب به ۳ میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در دوره اول متوسطه و بیش از یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری و یک میلیون و 80 هزار دانش‌آموز در دوره متوسطه دوم فنی، حرفه­‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار در مدارس شبانه‌روزی مشغول به تحصیل هستند که توجه به این مدارس ضروری بوده و باید حمایت ویژه با برنامه‌ریزی منسجمی از مدارس شبانه‌روزی با هدف ارتقای عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی شود.

کاظمی در ارتباط با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با رویکرد ایجاد موقعیت‌های یاددهی و یادگیری مد نظر است که در یک سال گذشته ۲۱ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با اولویت مناطق کمتربرخوردار ایجاد شده است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش تصریح کردد: تشکیل ستاد فنی‌و‌حرفه‌ای، یکی از اقدامات راهبردی به منظور حمایت از آموزش‌های مهارتی بوده که بر اساس منویات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی در پایان با اشاره به رویداد ساخت ایران گفت: نمایش توانمندی‌های هنرآموزان هنرستانی سراسر کشور به منظور حمایت و تبلیغ آموزش‌های مهارتی برنامه‌ریزی شده است که به زودی در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار