معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

مهارت‌آموزی باعث شادابی و امیدآفرینی برای نوجوان و جوانان می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت مهارت‌آموزی باعث شادابی نوجوان و جوان و مهمتر از آن موجب امیدآفرینی به آینده می‌شود که این مساله وظیفه مهم آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی باعث شادابی و امیدآفرینی برای نوجوان و جوانان می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ با حضور مجازی محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آئین انعقاد تفاهمنامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان وابسته و جوار کارخانجات استان هرمزگان با همکاری بخش دولتی و خصوصی برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این آئین گفت: این نگاه که باید همه دانش‌آموزان پس از دوره ۱۲ ساله به دانشگاه وارد بشوند، اشتباه است و باید توجه داشت که مدرک‌گرایی تضمین‌کننده شغل آینده نوجوانان و جوانان نیست بلکه کسب مهارت لازم است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله تاخیر در ازدواج و عدم توانایی جوانان در مدیریت زندگی، ریشه در عدم آموزش مهارت و در نتیجه نداشتن شغل مناسب است.

کاظمی با اشاره به مساله مهارت‌آموزی در دوره متوسطه افزود: مهارت‌آموزی باعث شادابی نوجوان و جوان و مهمتر از آن موجب امیدآفرینی به آینده می‌شود که این مساله وظیفه مهم آموزش و پرورش است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید به افزایش سهم آموزش‌های مهارتی گفت: در مسیر تحقق افزایش سهم آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش به ۵۰ درصد، نیازمند حمایت و همراهی دستگاه‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف در راستای سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت هستیم و از حضور بخش‌های غیردولتی و خصوصی که موجب سرعت بخشیدن به توسعه این آموزش‌ها در کشور می‌شوند، حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: معتقدیم که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید ارتباط مستقیم با بازار و صنعت داشته باشد و این نیازسنجی با صنایع و توسعه هنرستان‌های جوار کارخانجات صورت می‌گیرد. در همین ارتباط استان هرمزگان، پیشتاز است و باید از تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش و استانداری تقدیر کرد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امضای تفاهمنامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان وابسته و جوار کارخانجات در استان هرمزگان، نوید تحولی مهم و اقدامی راهبردی در حوزه توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و افزایش سهم این رشته‌ها در استان است.

کاظمی در پایان با اشاره به مساله استعدادیابی گفت: وظیفه آموزش و پرورش، شناسایی و رشد استعدادهای دانش‌آموزان در مدارس کشور است و در همین ارتباط به دنبال ایجاد مشوق‌های لازم برای مساله هنرستان‌های جوار کارخانجات هم برای هنرجویان و هم برای صنایعی که از این کار حمایت می‌کنند، هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار