در پیام سرپرست وزارت آموزش وپرورش به مناسبت هفته سلامت تاکید شد؛

دانش‌آموزان می‌توانند سفیران سلامت خانواده و مجری توانمند سلامت کشور باشند

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت هفته سلامت گفت آموزش‌وپرورش با داشتن بهترین متخصصین می‌تواند گام‌های بسیار موثری برای ارتقای سلامت جامعه بردارد زیرا هر یک از دانش‌آموزان به‌عنوان سفیر، سلامت خانواده‌ها را به مسائل و پیام‌های بهداشتی آگاه می‌کنند و می‌تواند در آینده به‌عنوان مجری توانمند سلامت کشور باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان می‌توانند سفیران سلامت خانواده و مجری توانمند سلامت کشور باشند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام رضامراد صحرایی به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

از خداوند بخشش و عافیت‌طلب کنید که پس از ایمان هیچ‌کس را چیزی بهتر از سلامتی نداده‌اند.

حضرت محمد (ص)

سلامتی از مواهب عظیم الهی مبنای کلیه کمالات بشری و دربرگیرنده سلامت جسمانی معنوی و روحی و عاطفی است. امروزه حفظ، بهبود و ارتقای سلامت مردم از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

همان‌طور که مستحضرید، ایمنی سلامت و مراقبت از کودکان و نوجوانان سرزمین ایران اسلامی در مواجهه با خطرات از آموزه‌های دینی و حیاتی است و با تدبر و تعمق درآیات نورانی قرآن کریم سنت نبوی (ص) و سیره اهل‌بیت (ع) درمی‌یابیم که انسان در قبال سلامت خود و جامعه خویش مسئول است که از وجود خود و دیگران به شایستگی مراقبت کند. همان‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند؛ مسئله‌ی، سلامت جزو مسائل درجه‌یک هر کشوری است.

ارتقای سلامت دانش آموزان سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به آن توجه ویژه‌ای شده است؛ زیرا کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشور هستند و توجه به جنبه‌های مختلف سلامت آنان تضمین‌کننده سلامت حال و آینده جامعه است.

سلامت که ابعاد متنوع، جسمی، روانی و اجتماعی انسان را در برمی‌گیرد؛ هویت انسان را تعیین و تعریف می‌نماید و زمینه‌ساز موفقیت افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان عزیز است که موجب رشد بالندگی و شکوفایی ظرفیت‌ها و شایستگی‌های فردی و درنهایت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه مطابق با سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش می‌شود در این زمینه «خود مراقبتی» اهمیتی ویژه دارد و موجب مصونیت کودکان و نوجوانان عزیزمان در برابر بیماری‌های واگیر و غیرواگیر می‌شود.

به‌جرأت می‌توان بیان کرد در سال تحصیلی سپری، شده مسئولیت مدیران برنامه ریزان و مراقبین سلامت مدارس در ترویج فرهنگ سبک زندگی جدید در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان و همچنین کنترل پیامدهای منفی ناشی از تهدیدات زیستی بسیار حائز اهمیت بوده است.

هفته سلامت که همه‌ساله باهدف ارتقای آگاهی و ترویج فرهنگ سلامت برگزار می‌گردد، در سال ۱۴۰۲ با شعار محوری سلامت برای همه به‌منظور حساس نمودن جامعه نسبت به حفظ سلامت افراد خانواده فرصت مغتنمی است تا با تأکید بر اهمیت و نقش بسیار مهم سلامت و ابعاد آن در رشد و تعالی کودکان و نوجوانان و نگاه مجدد به ظرفیت‌ها دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخگویی منطقی و شایسته در جهت پیشگیری در قالب برنامه‌های منسجم همراه با سایر دستگاه‌ها در مسیر تحقق سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

آموزش‌وپرورش با داشتن بهترین متخصصین در امر آموزش‌وپرورش و مدیران دلسوز و توانمند مدارس می‌تواند گام‌های بسیار مؤثری در جهت ارتقای سلامت جامعه بردارد زیرا هر یک از دانش آموزان به‌عنوان سفیر، سلامت خانواده‌ها را به مسائل و پیام‌های بهداشتی آگاه می‌نماید و می‌تواند در آینده به‌عنوان مجری توانمند سلامت کشور باشد رویکرد سواد سلامتی به مفهوم ایجاد توانایی در درک مطالب بهداشتی یکی از راهکارهای اساسی در توانمندسازی دانش آموزان سفیر سلامت محسوب می‌گردد.

ضمن تبریک هفته، سلامت با ارج نهادن به شهدای مدافع سلامت و قدردانی از تلاش‌های ارزنده متصدیان بخش سلامت و آموزش کشور از خداوند متعال، سلامت سعادت، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را خواستارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار