امام جمعه کاشمر: 

مردم بدون اسلام به اهداف خود نمی‌رسند

کاشمر(پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر در مراسم بزرگ روز جمهوری اسلامی ایران که در محل مسجد جامع کاشمر با حضور مردم برگزار شده بود، گفت اسلام مال مردم است و مردم بدون اسلام نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مردم بدون اسلام به اهداف خود نمی‌رسند

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری اظهار کرد: اسلام برای همه است و قوانین آن برای یک نفر نیست، اسلام یعنی اینکه قانون‌هایی به نفع همه گذاشته شود و امکانات برای همه باشد و اسلامی که ما تعریف می‌کنیم مجموعه‌ای از عقل و وحی است و حکم عقل هم حکم شرع است.

امام جمعه شهرستان کاشمر در ادامه با اشاره به جمهوریت نظام بیان کرد: وقتی که می گوییم اسلام مال مردم است همینطور مردم مال اسلام هستند حال کلاً همه انقلابیون محبوب خدا هستند و خداوند همه بندگان را دوست دارد و هر کس می خواهد خدا را خوشحال کند باید به بندگان خدا خدمت کند.

وی تصریح کرد: مردم منافع شان را غیر از اسلام نمی توانند محقق کنند این که ما خیلی دنبال اسلام هستیم بخاطر همین موضوع است. ما مردم اگر بخواهیم حق مان را بگیریم باید در یک چارچوب و برنامه ای به نام اسلام حق مان را طلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام مال مردم است و مردم بدون اسلام به اهداف خود نمی رسند، گفت: ما علت اینکه امسال را بیشتر به ۱۲ فرودین توجه داریم زیرا در اعتراضات و اغتشاشات اخیر دنبال این بودند تا اسلام را بدون مردم و مردم را هم بدون اسلام کنند که همین یک شکست برای اسلام واقع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی یک نمونه موفق تلفیق اسلام است و اگر جمهوری اسلامی در دنیا موفق تلقی شود در دنیا قیام خواهد کرد و مردم دنیا به دنبال تشکیل حکومت اسلامی خواهند بود، تشریح کرد: برخی فکر می‌کنند که با شعار نوشتن بر روی دیوار می‌توانند تغییر در مسیر و هویت نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود بیاورند.

وی در پایان ضمن برشمردن جایگاه زن در اسلام با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) اذعان کرد: یکی از بانوانی که اسلام را درک کرد و همه ثروتش را هزینه اسلام کرد خدیجه کبری (س) بود مادری که برای اسلام، ام الاسلام، ام الائمه و ام المومنین بود، حضرت خدیجه بانوی ثروتمند عرب تمام ثروتش را برای اسلام هزینه کرد و در زمان فوت حتی پول کفن نداشت که با عبای پیامبر اکرم (ص) کفن شد.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار