مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌شهرستان‌کلات:

رتبه‌بندی اتفاق بسیار بزرگی بود که بعد از سال ها به مرحله اجرا درآمد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد رتبه‌بندی اتفاق بسیار بزرگی بود که بعد از سال ها به مرحله اجرا درآمد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه‌بندی اتفاق بسیار بزرگی بود که بعد از سال ها به مرحله اجرا درآمد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در ابتدای جلسه ضمن تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه رمضان به تشریح دستور کار جلسه پرداخت و بیان کرد: از زحمات همه شما بزرگواران که در سال گذشته تلاش کردید تا طرح‌ها و برنامه‌ها به خوبی برگزار شود تقدیر می کنبم و امیدوارم از این زمان اندک باقی مانده تا پایان سال به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و بهره برداری لازم را ببرید. مدیران ما در هر زمینه ای که محکم و قوی ورود کرده و مجموعه آموزشگاه را با خود همراه کرده اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی افزود: در روز های پایانی سال شاهد بودیم برخی مدارس تا روزهای پایانی دایر بوده و دانش آموزان در کلاس های درس حضور داشتند، اگر‌ مدیران ما مصمم باشند و اراده کنند دانش آموزان نیز به خوبی پیگیر آموزش خواهند بود و این نشان از برنامه ریزی درست و دقیق مدیر یک مدرسه است. اینک که روزهای اندکی تا پایان سال تحصیلی باقی است، مدیران عزیز نباید از هیچ برنامه ای غافل باشند.

پروانه سپس در ادامه صحبت های خود به سخنان مقام‌ معظم رهبری اشاره و تشریح کرد: مقام‌معظم رهبری در سخنان عیدانه خود به موضوع تحول پرداختند که شناسایی نقاط معیوب یکی از موضوعاتی بود که ایشان برای ایجاد تحول به آن اشاره کردند. در آموزش و پرورش و مدارس آیا ما نیز به بررسی و رفع نقاط معیوب پرداخته ایم؟ برخی از این موارد قابل حذف، رفع و ارتقا هستند. مدیران باید نگاه بسیطِ تحولی داشته باشند و نگرش خود را نسبت به موضوعات تغییر داده تا اتفاقات خوبی بیافتد.

پروانه بیان کرد: یکی‌ دیگر از موضوعاتی که مقام‌ معظم رهبری به آن پرداخت،"نوآوری در شیوه ها و روش ها" بود.معلم‌ موفق کسی نیست که در سی سال یک روش را برای کارهای خود انتخاب کند، بلکه باید برای‌موفقیت روش های مختلف نوین، به روز و جدید داشته باشد."نوآوری" ارزش افزوده یک محصول را به دنبال دارد، بنابر این از این مقوله نباید غافل شویم.

این مقام مسئول اظهار کرد: ایجاد حرکت جهادی و جهشی موضوع دیگری است. اگر برای هر کار بر زمین مانده ای احساس مسئولیت کرده و بدون آنکه این کار را وظیفه کسی دانسته آن را انجام داده و به سرانجام برسانیم، حرکت جهادی اتفاق افتاده است و قطعا تحول رخ خواهد داد.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان سپس‌ در ادامه با بیان شعار سال ۱۴۰۲رشد تولید، مهار تورم، به موضوع رتبه بندی معلمان پرداخت و افزود: موضوع رتبه بندی اتفاق بسیار بزرگی بود که بعد از سال ها به مرحله اجرا درآمد،در این مسیر‌ مشکلاتی وجود داشت و کام فرهنگیان را در ایام نوروز به تلخی کشاند،اما رئیس جمهور محترم ورود پیدا کرده تا این مسئله حل شد و قطعا در ادامه‌ مسیر نیز اتفاقات خوبی خواهد افتاد،اما نکته ای که وجود دارد، توقع داریم‌ مدیران عزیز مدارس همکاران را توجیه کرده تا خدای نکرده معلمی مورد قضاوت دیگران قرار نگیرد،معلمان باید دیگران را به صبر و بردباری دعوت کرده و در جامعه الگو باشند و بحران ها را مدیریت کنند که البته همکاران ما بصیر،نجیب ،زمان شناس و الگوی اخلاقند.

این مقام مسئول در ادامه‌ ضمن تبیین نحوه شروع به کار کارگروه های تخصصی بررسی رتبه بندی معلمان گفت: در روزهای آتی سامانه های مربوط به رتبه بندی مجدد راه اندازی شده تا معلمانی که اعتراض داشتند بتوانند نسبت به پیگیری امورات و بارگذاری یا ویرایش مدارک که به مرور نحوه انجام آن اطلاع رسانی می شود اقدام کنند و لازم است مدیران، سایر همکاران را نسبت به عدم نگرانی برای احقاق حقوقشان مطلع کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ادامه این جلسه به موضوع عفاف و حجاب، که جزو دستور کار جلسه نیز بود پرداخت و بیان کرد: موضوع عفاف و حجاب علاوه بر اینکه یک موضوع دینی و مذهبی است، امر قانونی نیز است. برخی از برخورد های ناشایست با سایرین می تواند باعث بروز اتفاقات ناگواری شود،اما برخورد خوب نیز می‌تواند کارساز باشد و افراد را مشتاق به این موضوع کرده و مخاطبان را جلب کند. برخورد اولیه با دیگران بسیار مهم‌ است.در بحث عفاف و حجاب برخی از مقوله ها وجود دارند که افرادی عامدانه آن را بزرگ‌ می کنند،آنها به دنبال از بین بردن فرهنگ ایرانی،اسلامی،دینی خانواده ها هستند. پس باید به صورت کاملا جدی در مدارس نسبت به این موارد مراقبت به عمل آوریم.

پروانه‌ در پایان و در جمع‌ مدیران مدارس سطح شهر کلات گفت:«با عنایت به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام‌معلم و با توجه به اینکه در دو سال گذشته با کرونا روبرو بودیم، قصد داریم‌ امسال برنامه‌های درخور شأن فرهنگیان عزیز را اجرا کنیم و لازم است مدیران برنامه های پیشنهادی نو و خلاقانه که قابلیت اجرایی دارند را احصا و به دبیرخانه بزرگداشت هفته بزرگداشت مقام معلم ارسال کرده تا بتوانیم با برنامه ریزی خوب در خدمت همکاران عزیزمان باشیم.

در ادامه‌هر یک از معاونین و مدیران مدارس پیرامون دستور کار جلسه به بیان نظرات،پیشنهادات و دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار