معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

خانواده، مدرسه، رسانه و جامعه محورهای مهم عرصه تربیت هستند

ساری(پانا)- معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به مناسبت گرامیداشت هفته امور تربیتی علی شمس ناتری سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با خبرنگار پانا گفت و گو داشت که در ابتدا اعیاد و ایام شعبانیه، هفته بزرگداشت تربیت اسلامی و امور تربیتی و همچنین در آستانه فرارسیدن میلاد یگانه منجی عالم بشریت امام زمان(عج)را تبریک و در ادامه با بیان اینکه در عرصه تربیت چه کسانی اثرگذار هستند، ادامه داد: خانواده، مدرسه رسانه و جامعه نقش محوری رادر عرصه تربیت ایفا می کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
خانواده، مدرسه، رسانه و جامعه محورهای مهم عرصه تربیت هستند

وی در خصوص نقش ها و ویژگی های مربی برتر بیان کرد: مربی برتر،کسی است که با محبت باشد، محبت نقش اثرگذاری در تعلیم و تربیت خواهد داشت ؛ همچنین هنر خوب شنیدن،خوب پاسخ دادن و برقراری ارتباط موثر از نگاه های هنرمندانه یک مربی است.

مربی خوب دلسوز و خیرخواه، مخاطب شناس و موقعیت شناس است و بیشتر از آنکه با گفتارش اثرگذار باشد با رفتارش اثرگذار است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل استان نقش مربی را به عنوان طلایه دار عرصه تربیت و تعلیم نقش بسیار مهمی دانست و گفت معلم در سند تحول بنیادین یک مربی است و همه معلمان نقش مربی را دارند .

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شعار امسال هفته تربیت را *تربیت همیشه و همه جا* عنوان کرد و گفت این شعار به این معناست که در همه زمان ها و مکان ها نقش تربیت باید اثرگذار باشد.
شمس ناتری افزود: اگر ما بتوانیم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه ما در تمامی عرصه های تعلیم و تربیت و تصمیم گیری ها است گام برداریم یقینا در اجرایی شدن برنامه های محوری حوزه آموزش و پرورش می‌توانیم اثرگذار باشیم.
وی در پایان نیز با تشکر از معاونین پرورشی شهرستان ها و همه فعالین عرصه تربیت در خصوص برگزاری جشن ها و مراسمات فرهنگی و تربیتی خاطرنشان کرد: ان شاءالله که بتوانیم با برنامه هایی که در این جلسه طراحی کردیم اثربخشی کارهایمان را در شهرستان ها و مناطق شاهد باشیم.

دانش آموز خبرنگار مریم قربانی‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار