معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش:

پاسخ معتبر به دلزدگی دانش‌آموزان از نظام اسلامی و درس دین، در کتاب بیانیه گام دوم انقلاب است

بهارستان‌دو (پانا) - معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش منبع پاسخ‌های معتبر برای دلزدگی دانش‌آموزان از نظام اسلامی و درس دین و قرآن را کتاب بیانیه گام دوم انقلاب، دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۳۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ معتبر به دلزدگی دانش‌آموزان از نظام اسلامی و درس دین، در کتاب بیانیه گام دوم انقلاب است

مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی توسط معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه دو بهارستان با حضور معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، امام جمعه بخش بوستان، مدیر آموزش و پرورش این منطقه به همراه معاونین پرورشی مدارس بهارستان‌دو برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک ماه شعبان، هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با نقل خاطره‌ای از دکتر محمدجواد نخعی و اشاره به هوش محاسبه‌ای و هیجانی اظهار کرد: مقام معلم پرورشی در جایی است که بتواند به دانش‌آموز خویش تعلیم دهد اگر قادر به کسب رتبه ریاضی و فیزیک علوم پایه شدی دو چیز در تو، یکی هوش محاسبه‌ای IQ و دیگری هوش هیجانی EQ، مشهود است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، در شرح هوش هیجانی و محاسبه‌ای افزود: در زمان کسب رتبه خوب اینکه شاگرد چه ژستی به خود خواهد گرفت، گوینده‌ای از هوش هیجانی بوده و کسی که نوع برخورد دانش‌آموز در مواجه با چنین مسائلی را آموزش می‌دهد مربی یا معاون پرورشی است و ایشان برای انجام این کار نیازمند ابزاری است از بدو ورود به فضای آموزشگاهی در اختیارش باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مدارس خبری مبنی بر دلزدگی دانش‌آموزان از درس دین و قرآن، نظام اسلامی، روحانیت و مسجد گزارش می‌شود که پاسخ معتبر به دلزدگی دانش‌آموزان از نظام اسلامی و درس دین و قرآن در کتاب بیانیه گام دوم انقلاب است؛ و به عنوان یک مربی یا معاون پرورشی می‌توان از این کتاب برای پاسخگویی مستند استفاده کرد و عملکرد مسئولین مربوطه بسیار مهم است چراکه بخش بزرگی از علت دلزدگی دانش‌آموز به برخورد معاون و مربی پرورشی باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی در اشاره به تفاوت ذهنیت در دین ادامه داد: در هر مسئله‌ای اگر مشکلی بوجود بیاید شخص به دنبال چاره‌اندیشی می‌رود اما زمانی که به نام دین مسئولیت تقبل می‌شود و یا از دین گفتاری صورت می‌گیرد دانش‌آموز نمی‌گوید شخص گوینده اشتباه کرده بلکه می‌گوید مشکل از دین است بنابراین برای مربی و معاون پرورشی بودن دانستن دلزده نشدن دانش‌آموزان از دین الزامی است و دلیل آن را نیز مقام معظم رهبری بیان کرده.

شایان ذکر است معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در طی سخنرانی به معرفی چهار کتاب ارزنده نیز پرداخت که از جمله آنان کتاب بیانیه گام دوم انقلاب بود.

خبرنگار دانش‌آموز: فائزه حسین‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار