مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

٢ مقوله تعلیم و تربیت از هم جدا نیستند

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دو مقوله تعلیم و تربیت از هم جدایی ناپذیرند گفت فراهم کردن مسیر تعالی رشد دانش‌آموزان در پیوند تعلیم و تربیت در مدارس است .

کد مطلب: ۱۳۵۲۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
٢ مقوله تعلیم و تربیت از هم جدا نیستند

علی اسماعیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی ضمن عرض خیر مقدم به اولیای رسمی تعلیم وتربیت در مدارس گفت: این هفته را باید به همه دغدغه مندان تعلیم وتربیت تبریک گفته و امیدوارم همه بتوانیم به هدف و خواسته ائمه بزرگوارمان برسیم.

وی ادامه داد:ما در یک فرایند بده بستان متقابل با مخاطبان در یک چارچوب در فضایی مقدس به نام آموزش و پرورش قرار گرفته و با همه در تعامل هستیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان افزود: تعلیم و تربیت و مسائل تربیتی مانند دو بالی است که زمینه ارتقاء دانش آموزان را فراهم می‌کند.گرچه جایگاه تعلیم بالاست ولی ما معلم را جدای از مربی نمی‌دانیم وبه این ایمان داریم که اگر بخواهیم مسیر تعالی دانش آموزان را فراهم کنیم جداکردن این دو از همدیگر امری بیهوده خواهد بود.گرامی میداریم یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر که این نهاد را تاسیس کردند.

این مقام مسول افزود: شهید باهنر قبل از اینکه در آموزش و پرورش باشد و نیز شهید رجایی نیز به عنوان یکی از متولیان تعلیم وتربیت، این نهاد را باهدفی مقدس تاسیس کردند ولی نباید از عنصر بسیار مهم خانواده غافل شویم. باتوجه به ارسال پیام‌ها و اطلاعات گوناگون به دانش آموزان در ساعات غیر مدرسه، جایگاه‌های متعددی می‌توانند منشا آثار تربیتی در دانش آموزان باشند.

متولی دستگاه تعلیم وتربیت اضافه کرد:اگر منابع تاثیر گذار تربیتی را در خانواده خلاصه نکنیم، امروز شاهد منابع متعددی چون فضای مجازی، برنامه های تلویزیونی و...هستیم . محور اصلی خانواده باید تربیت باشد تمام محورهای تربیتی باید درراستای تراز تربیت تمام ساحتی طبق سند تحول بنیادین باشند.هیچ یک از بالهای تعلیم وتربیت متناقض با هم نیستند بلکه من اگر بتوانم تعادل را در آنها رعایت کنم باعث پرواز دانش آموزان خواهم شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد:وقتی در چارچوب نظام ولایی و دینی و اسلامی به موضوع تربیت بنگریم می بینیم فاصله زیادی داریم و باید تنظیم گر رابطه تربیتی و آموزش در مدارس و آموزشگاهها باشیم . دانش آموز امروز ما فردی بسیار توانا دارای اطلاعات بسیار گسترده و ارتباطات پیچیده اجتماعی و بسیار قوی تر وتوانمندتر از نسل حاضر، خود را پیدا می کند واگر من مربی نتوانم وی را در مسیر درست هدایت کنم به نتیحه مطلوب دست نخواهم یافت. با نسل جدید باید با زبان خودشان سخن گفت. حتی بعضی دانش آموزان در ما تاثیر می گذارند. ارتباط موثر زمانی حاصل می شود که من اطلاعات کافی داشته باشم.در تربیت، پیمودن راه صد ساله در یک شب میسر نیست من از مربیان یادگرفته ام که امر تربیت اگر با خلوص نیت همراه باشد موثر خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به نمونه هایی از مربیان بااخلاصی که قبلا بوده اند، یاد ونام آنان را گرامی داشته و گروه سرود اجراشده در مراسم را نمونه کاملی از کار تربیتی در مدارس عنوان کرد.

وی ادامه داد:حوادث چند ماه گذشته نشان داد که کارتربیت باید حرف اول را بزند و می طلبد تا دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه ویژه ای به امر تربیت داشته باشند.

در پایان‌ از فعالین حوزه های مختلف پرورشی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار