مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

کانون‌های فرهنگی تربیتی باید محل تربیتی برای شکل گیری ایده‌ها در مدارس باشند

کرج (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت کانون‌های فرهنگی تربیتی باید محل تربیتی برای شکل‌گیری ایده‌ها در مدارس باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی باید محل تربیتی برای شکل گیری ایده‌ها در مدارس باشند

عباس مهاجر، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از کانون استانی شهید محمد حسین فهمیده البرز در کرج اظهار کرد: هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی در سراسر کشور فعالیت دارد که می بایست با برنامه ریزی برای رویدادهای فرهنگی هنری گامی در راستای عملیاتی کردن هویت اسلامی ایرانی در کانون ها بردارند.

وی با اشاره به اینکه براساس سند تحول بنیادین چشم اندازی برای کانون‌های فرهنگی تربیتی درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تنوع بخشی به فعالیت‌ها با توجه به ظرفیت های استانی و همچنین تعربف نرم افزار برای معرفی مدل به سایر استان‌ها را ضروری دانست.

مهاجر، اقدامات تحولی در کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور را در قالب ۶ محور سیاستگذاری، منابع انسانی، منابع مالی، فضا و محیط آرایی، طرح و برنامه، فناوری و هوشمندسازی ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش یادآوری کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی باید محل تربیتی برای شکل گیری ایده‌ها در مدرسه باشند چرا که دراین مراکز استعدادها و توانمندی های دانش آموزان پرورش و شکوفا می شود.

مهاجر تصریح کرد: لازم است رویدادهای فرهنگی، هنری از طریق هنر در کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه های دانش آموزی و سفرهای تربیتی به گونه ای سازماندهی شود تا در ذهن دانش آموزان نقش ببندد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه به اهداف سفر یک‌روزه خود به استان البرز پرداخت وافزود: امروز در زمینه برنامه های عملیاتی پرسش مهر ریاست جمهوری، طرح تحولی کانون ها و اردوگاه ها و سفر های تربیتی برنامه ریزی می کنیم.

مهاجر تاکید کرد: برای جریان سازی رویدادهای فرهنگی هنری در کانون های فرهنگی تربیتی باید از ظرفیت هنرستان ها از جمله مدارس سمپاد کشور استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: کمربند سبز و امن رشد کودک و نوجوان کانون های فرهنگی و هنری هستند و اعتمادی که خانواده ها به آموزش و پرورش دارند سرمایه اجتماعی ماست که باید به درستی از این سرمایه استفاده شود. ما به وسیله نوآوری و خلاقیت باید کودکان و نوجوانان خود را با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی آشنا کنیم تا آینده سازان میهن ما بر طبق اصول گام دوم انقلاب پرچم کشور را بالا ببرند و بهترین مکان برای ترویج این کار کانون های فرهنگی، هنری و پرورشی هستند.

وی همچنین افزود: کانون ها بهترین فضا برای محفل دانش آموزان هستند که از نیازهای ضروری در جامعه ماست و باید بر روی این پتانسیل سرمایه گذاری صورت بگیرد، زیرا این کانون ها مکان های مورد اعتمادی برای خانواده ها هستند و بر پرورش کودک و نوجوان سالم و مدرن تمرکز دارند.

مهاجر با اشاره به بیست و سومین پرسش مهر ریاست جمهوری بیان کرد: دبیرخانه پرسش مهر را کانون ها به عهده بگیرند تا در کیفیت بخشی و نوآوری در این فعالیت کمک کنند و ما نیز با رسانه ای کردن و جریان سازی این موضوع که امری ضروری و لازم است به ترویج این عمل کمک خواهیم کرد.

وی با توجه به استقبال زیاد از پویش هیس‌طوری افزود: با این پویش طعم شیرین تاریخ را به نوجوانان نشان دادیم و با استقبال بی نظیری همراه بود، پس این اتفاق بزرگ فقط به یک پویش ختم نمی‌شود و در ادامه باید منتظر خبرهای بهتری از این مسابقه بزرگ کتابخوانی باشیم.

مهاجر در ادامه این دیدار از کارگاه های نان پزی و ریسندگی، نگارخانه، دیار حبیب و کلاس های فعال فرهنگی هنری کانون شهید فهمیده بازدید به عمل آورد.

دانش آموزان خبرنگار: پارسا خدیوی - آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار