فعالیت فرهنگی-پرورشی یکی از نیازهای اساسی دانش آموزان است

همدان(پانا)-مدیر کانون فرهنگی تربیتی میعاد شهرستان بهار گفت: یکی از مهترین نیاز های اساسی دانش آموزان فعالیت فرهنگی-پرورشی است که باید  این دست فعالیت ها دربین مردم دیده و موجب شناخته شدن دانش آموزان شود ‌.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت فرهنگی-پرورشی یکی از نیازهای اساسی دانش آموزان است

به گزارش نشاط شهر، محسن ایوبی مدیر کانون فرهنگی تربیتی میعاد شهرستان بهار به مناسبت سی و سومین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و تربیتی کشور گفت: کانون میعاد به مدت سی سال است که فعالیت می کند و خروجی های بسیار خوبی در طی این سی سال داشته و کمتر کسی در سطح شهرستان بهار و حتی در سطح استان وجود دارد که با نام کانون میعاد آشنایی نداشته باشد.

محسن ایوبی، درپاسخ به اینکه «کانون میعاددر چه زمینه هایی فعالیت دارد» گفت: کانون میعاد در سطح شهرستان و در بین دانش آموزان فعالیت دارد و فعالیت های خود را در قالب انجمن های ۲۲ گانه پیش می برد؛ برخی از انجمن ها و کلاس ها به صورت حضوری برگزار می‌شود. کلاس هایی همچون: کلاس های تقویتی برای دروس، آموزش موسیقی سنتی، رباتیک و کلاس مجری گری و فن بیان که برای اولین بار در کانون درحال برگزاری است. این کلاس با تقویت حس اعتماد به نفس که از ضروریات و نیاز جامعه ما است، با استقبال خوبی از دانش آموزان رو به رو شده و دانش آموزان به طور منظم در این کلاس شرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: برخی از فعالیت های کانون در کانال فضای مجازی در برنامه‌ شاد به نام کانال کانون میعاد بهار اجرا می‌شود و هدف از ایجاد این کانال " پیگیری فعالیت های فرهنگی و پرورشی" و " اتصال هرچه بهتر و آسان تر دانش آموزان به فعالیت پرورشی " است. اینکه دانش آموزان در ایام کرونا به مدرسه نمی روند و در کلاس های حضوری کمتر شرکت می‌کنند باعث فاصله آن ها از این گونه فعالیت ها می‌شود که وجود کانال کانون میعاد در فضای مجازی مانع از این می‌شود که دانش آموزان از فعالیت های پرورشی فاصله بگیرند. خداوند را شاکریم که کانال کانون در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر عضو جذب کرده که اعضای آن شامل اولیا و دانش آموزان می‌شود. در حال حاضر برنامه‌ های متنوعی در کانال داریم که به زودی به مرحله اجرایی می‌رسد. وی اظهار داشت: کانال کانون میعاد در طی سی سال گذشته و در حال حاضر کانالی بی‌نظیر بوده‌ و حتی در استان همدان هم پرمخاطب ترین کانال شناخت شده است.

مدیر کانون میعاد در پاسخ به این سوال که «چه مسابقات و چالش ها و برنامه‌ هایی از ابتدا تا کنون برگزار کرده اید» گفت : پویش های مختلفی از جمله: ساخت آدم برفی، نامه ای به سردار دلها، دهه فجر و مسابقه عکاسی ۲۲ بهمن ماه، برگزاری مانور سراسری زلزله‌ که در استان همدان برای شهر بهار بی‌نظیر بود، پویش من همشهری آیت‌ الله بهاری هستم، برگزاری هر خانه‌ یک کانون و برگزاری برنامه‌ های مختلفی همچون: تشکیل مجلس دانش آموزی و برگزاری برنامه‌ جنگ جوانه ها برای دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و ابتدایی، مراسم جشن یلدا، آموزش کمک های اولیه فرهنگیان و شرکت در نماز جمعه و اجرای سرود، مراسم ایام فاطمیه ، برگزاری شهادت حاج قاسم و بازدید از بیت الشهدای بهار، آموزش مداحی و برگزاری هیئت و همایش رأی اولی های دانش آموزی، جشن عبادت و کمک مؤمنانه و... صورت گرفته است و برنامه های فوق پویایی در بین دانش آموزان ایجاد کرد و با استقبال و حضور فعال آنان به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: بازارچه کالاهای دست ساز دانش آموزی که دانش آموزان در منزل خودشان‌ تولید می‌کردند را در کانال شاد بارگذاری میکردیم و این باعث اشتغال زایی و کارآفرینی برای دانش آموزان بود. از روستا و شهر های مختلف استان همدان شرکت کردند و به آثار برتر و برگزیده با اهدای جوایز تقدیری صورت گرفت. برگزاری نمایشگاه دستاورد های دانش آموزی که در کانون همدان به معرض دید مردم قرار گرفت و بسیار بازدید داشت و ریاست کانون های کل کشور نیز به آنجا سرکشی کردند. تولید بیش از هزار اثر محتوای الکترونیکی که با تولید خود دانش آموزان انجام شد در کانال های وزارت آموزش و پرورش بارگزاری شد.

وی در پایان از حمایت های مسئولین آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تشکر کرد و درخواست خود از مسئولین را چنین عنوان کرد:از مسئولین درخواست دارم که رویکرد ویژه ای را نسبت به کانون داشته باشند و به دلیل تاثیر بسیار بالای کانون در سازندگی دانش آموزان و نوجوانان، بیش از پیش به این مرکز توجه کنند که امیدواریم بتوانیم تمام ظرفیت های کانون را برای همگان به کار بگیریم.

خبرنگار:فاطمه بدرلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار