معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران:

بزگترین سرمایه و دستاوردهای بشریت در قرآن و اهل‌بیت جمع شده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران در دیدار با کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز منشأ بزرگترین سرمایه ودستاوردهای بشری را در قرآن و اهل بیت دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بزگترین سرمایه و دستاوردهای بشریت در قرآن و اهل‌بیت جمع شده است

سومین جلسه کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت ونماز به همراه مدیران دارالقرآن مناطق با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران پیرامون بررسی فعالیت های حوزه کارشناسی قرآنی مناطق نوزده گانه شهر تهران در سالن شهید مفتح برگزار شد.

احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش اداره کل شهر تهران با سخنانی پیرامون مقام و منزلت حضرت زهرا سلام الله علیها سخنان خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم به اهمیت تربیت در انسان تاکید و اظهار کرد: فاصله انسان بودن تا انسان شدن با تربیت تکمیل می‌شود وبزرگترین سرمایه بشریت قرآن و اهل بیت است. جمیع دستاوردهای بشریت در قرآن و اهل بیت جمع شده است وچیزی کامل‌تر از قرآن و اهل بیت نداریم.

موسوی در ادامه به تلاش و خودسازی مسئولین در رسیدن به دستاوردهای فرهنگی مطلوب و اینکه با شیوه‌های جدید باید به مسائل تربیتی پرداخت تاکید کرد.

وی؛ از انجام کارهای اردویی تربیتی یک روزه در دارالقرآن ها گفت و تصریح کرد: اردوها هدف دار باشد و ساحت تربیتی انتقال داده شود. همچنین اتاق گفتگوی آزاد، در مناطق ایجاد شود و مختصات فلسفی و تربیتی به موازات هم پیش رود و دانش آموزان به فضای پویانمایی سوق داده شوند.

موسوی در آخر ضمن ارائه گزارشی از آسیب های فضای مجازی و بازی های رایانه ای و آمار ورود دانش آموزان به این فضاها درباره وظایف اجرایی حوزه پرورشی در مدارس نیز مطالبی عنوان کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهران مجیدی؛ عضو کمیته همکاری با روایتی از امیرالمومنین علی علیه السلام پیرامون نماز و اهمیت نماز و چگونگی دعوت به نماز از دانش آموزان و خدمت به اهل بیت علیهم السلام با قرائت احادیث قرآنی مطالبی را بیان کرد.

در ادامه مهدی نعیمی؛ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از اطلاعات و آمار نیروی انسانی در واحد کارشناسی قرآن، عترت ونماز و دارالقرآن های مناطق ۱۹ گانه از درخشش و تعداد دانش‌آموزان شهر تهران که سال گذشته به مرحله کشوری راه یافتند سخن گفت.

رئیس اداره امور قرآنی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: فعالیت هایی که در شهر تهران انجام می‌شود، معمولا جنبه ملی را در بر می‌گیرد. ازجمله این برنامه ها سوگواره احلی من العسل روز شهادت حضرت قاسم بود که امسال در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد که حدود ۲۰۰۰ دانش آموز در آن حضور داشتند. همچنین طرح نور چشم من( نماز ) که ۱۹ مهر از تهران آغاز شد و همایش توانمندسازی ائمه جماعت و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش که در تالار شیخ صدوق از تهران آغاز شد می‌توان اشاره کرد.

در آخر نعیمی به پایش، درجه بندی، فعالیت دارالقرآن ها و اهمیت این مراکز به برنامه ملی و آموزش و گسترش حفظ قرآن کریم با توجه به فرمایشات رهبری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار