ترویج فرهنگ تغذیه سالم از وظایف مهم سفیران سلامت است

فارسان (پانا) - در برنامه افتتاحیه سفیران سلامت دبیرستان دکتر سلطانی شهرستان فارسان، ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین دانش‌آموزان، از جمله وظایف مهم سفیران سلامت عنوان شد.

کد مطلب: ۱۳۲۶۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ تغذیه سالم از وظایف مهم سفیران سلامت است

برنامه افتتاحیه سفیران سلامت با محوریت ترویج فرهنگ تغذیه سالم و با شعار « هر دانش‌آموز، یک سفیر سلامت » در دبیرستان دکتر سلطانی شهرستان فارسان برگزار شد.

نسرین سلطانی، مراقب سلامت دبیرستان دکتر سلطانی در این برنامه به اهداف سفیران سلامت اشاره کرد و گفت: « یکی از اهداف مهم تشکل سفیران سلامت، ارتقای دانش خودمراقبتی و سلامت دانش آموزان و همچینن انتقال و آموزش نکات بهداشتی به آنهاست. سفیران سلامت دانش آموزی به عنوان بازوان توانمند وزارت بهداشت در مدارس، باید با تلاش در راه نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین دانش آموزان، در عرصه توسعه و ارتقا سطح سلامت جامعه، پیش قدم باشند.»

در ادامه افسانه غفاری، مدیر آموزشگاه عنوان کرد: « از آنجایی که دانش آموزان واسطه‌های ارزشمندی در انتقال مفاهیم به هم سن و سالان، خانواده‌ها و جامعه هستند؛ در این تشکل سعی می‌شود که به کمک سفیران سلامت دانش‌آموزی، فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت از جمله تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به‌سمت مصرف غذاهای سالم، تحرک، ورزش، رعایت بهداشت و ...صورت گیرد تا بتوانیم سطح سلامت را در جامعه ارتقا دهیم. »

در پایان نیز، کادر آموزشگاه به توزیع تغذیه سالم در بین دانش‌آموزان پرداختند.

دانش‌آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار