مراقب سلامت دبیرستان نمونه دولتی شرافت در گفت‌وگو با پانا:

سفیران سلامت، پل ارتباطی بین مدرسه، خانواده و جامعه هستند

کرج (پانا) - مراقب سلامت دبیرستان نمونه دولتی شرافت بیان کرد سفیران سلامت، انتقال‌دهنده پیام و توصیه‌های بهداشتی به خانواده، جامعه و از همه مهمتر مدرسه هستند. بنابراین این افراد پل ارتباط سلامتی بین مدرسه، جامعه و خانواده هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت، پل ارتباطی بین مدرسه، خانواده و جامعه هستند

فریده ملاحسنی، مراقب سلامت دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «یکی از برنامه‌هایی که در امر خودمراقبتی در آموزش و پرورش مطرح و اجرا شده است، برنامه سفیران سلامت دانش آموزی در مدارس است که برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانش آموزان و تحقق همه‌جانبه ساحت تربیت زیستی و بدنی اجرا می‌شود.»

وی ادامه داد: «برنامه سفیران سلامت بر پایه آموزش همسال به همسال ایجاد شده است که روشی بسیار موثر برای تشویق و حمایت دانش آموزان در جهت پیشرفت سواد سلامت آنهاست، البته برنامه سفیران سلامت با ایجاد ارزش‌های تعاملی و مشارکتی، فرصت ارزشمند و مؤثری را برای کسب آگاهی‌های لازم در موضوعات سلامت و محیط زیست فراهم می‌کند. در اصل سفیران سلامت از بین جمعیت کثیر دانش آموزان انتخاب می‌شوند تا انتقال‌دهنده پیام و توصیه‌های بهداشتی به خانواده، جامعه و از همه مهم‌تر مدرسه باشند. سفیران سلامت، آموزش سبک زندگی سالم، سلامت روان، خانواده، تغذیه و همچنین توصیه‌هایی در مورد اصول بهداشت، تحرکات بدنی و.... را در اختیار این گروه از افراد قرار می‌دهند، بنابراین این افراد پل ارتباطی مفیدی بین مدرسه، جامعه و خانواده هستند.»

ملاحسنی در ادامه اظهار کرد: «سفیران سلامت بصورت سالانه از بین دانش آموزان داوطلب و علاقه‌مند و فعال در حوزه‌های سلامت توسط مراقب سلامت مدارس یا مدیر مدرسه با همکاری معاونین آن انتخاب می‌شوند. همچنین در مدارس ابتدایی ۲۰ درصد و در مدارس متوسطه ۱۵ درصد از کل دانش‌آموزان به عنوان سفیر سلامت هستند که در این زمینه همکاری‌های خود را انجام می‌دهند.»

وی افزود: «عضویت در این برنامه دارای شرایط خاص استعداد و علایق فردی، قابلیت فراگیری، قدرت سازماندهی، داشتن مهارت‌های هنری، توانایی در انجام امور محوله، توانایی استفاده از ظرفیت‌های فضای حقیقی و مجازی در یادگیری و انتقال مفاهیم سلامت محور را داشته باشند. البته هر فرد سفیر سلامت خودش است و علاوه بر همکاری با سفیران سلامت باید پیام، آموزش و توصیه‌های مفید را به اطرافیان خود انتقال دهد و دیگران را نسبت به این موضوعات آگاه کند.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار