نواخته شدن زنگ هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دکتر سلطانی فارسان

فارسان(پانا) -آیین نواختن زنگ هفته پدافند غیر عامل با حضور مسئولان شهرستان فارسان، در دبیرستان دکتر سلطانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۹۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دکتر سلطانی فارسان

به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، برنامه ای به صورت نمادین با حضور وهاب فروزنده،رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فارسان،علی بزرگ نیا معاون پرورشی و تربیت بدنی،حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا محسن ملک پور امام جمعه شهرستان، پلیس پیشگیری،جمعی از کارشناسان ، مدیران و دانش آموزان مدارس سطح شهرستان در دبیرستان دکتر سلطانی شهرستان فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ملک پور در این برنامه با نقل قولی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل،عنوان کرد : «پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند، معنایش این است که اگر دشمن تهاجمی هم بکند، اثری نخواهد کرد.اگر پدافندغیر عامل نباشد تمامی دستاورد های علمی، اقتصادی و سیاسی در یک روز هدر می روند. »

وی افزود: « انجام اصول پدافند غیر عامل در سطح ملی و ‌کشور به این معناست که مردم و مسئولان باید به این موضوع توجه داشته باشند که دشمن از طریق چه راه هایی کشور را مورد هجوم قرار می دهد و با تقویت آن نقاط ،عرصه را بر دشمن تنگ کنند و از هجمه و گسترش نفوذ دشمن جلوگیری کنند.پدافند غیر عامل در حفظ و گسترش امنیت ملی و توسعه همه جانبه کشور اهمیت بسزایی دارد. »

امام جمعه شهرستان فارسان در پایان گفت: « دشمنان جمهوری اسلامی از قدرت گرفتن این نظام به شدت هراس دارند به همین دلیل همواره در فضای مجازی ،به روش های گوناگون درصدد تغییر باور ها، ارزش ها،عقاید و سبک زندگی مردم هستند تا ملت ما را از دین اسلام دور کنند. نمونه آن تبلیغات منفی و گسترده کشور های سلطه گر علیه کشور ایران از طریق رسانه ها و تحریک مردم به اغتشاش و ایجاد ناامنی در سطح کشور است. از این رو بکار گیری اصول پدافند غیر عامل در عرصه فرهنگی و فضای مجازی،می تواند به جلوگیری از گسترش هجمه فرهنگی دشمن کمک بسیاری کند. »

فروزنده ،سرپرست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فارسان نیز با بیان اینکه هفته پدافند غیر عامل فرصتی مغتنم برای بصریت افزایی افراد جامعه در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل است؛ گفت : « با این اعتقاد که دانش آموزان واسطه های ارزشمندی در انتقال آگاهی به خانواده و جامعه هستند، در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می شود تا اهمیت پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات غیرنظامی دشمنان برای دانش آموزان تشریح شود. »

در ادامه ، علی بزرگ نیا معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش شهرستان فارسان نیز ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل به حاضرین و تشکر از کادر اجرایی آموزشگاه دکتر سلطانی،مطالبی را پیرامون پدافند غیر عامل شرح داد.

شایان ذکر است که در پایان این برنامه پس از خوانش سرودی در وصف ایران توسط دانش آموزان دبیرستان غیر دولتی بهاران،زنگ هفته پدافند غیر عامل به دست مسئولان نواخته شد.

دانش آموز خبرنگار: حکیمه علیخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار