تغذیه سالم در مدرسه چیست؟ /فیلم

اصفهان (پانا) - مربی بهداشت دبستان محجوب گفت در مورد خوراکی‌هایی که بچه‌ها  نباید در برنامه تغذیه خود استفاده کنند می توان از نوشیدنی‌های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و انواع نوشابه‌ها  نام برد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تغذیه سالم در مدرسه چیست؟ /فیلم

پورساحی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: تغذیه هایی که بچه ها می توانند در مدارس استفاده کنند لقمه های سالم است؛ مانند نان های سبوس‌دار استفاده شود و مواد غذایی سالم و میوه و سبزیجات که برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن دانش آموزان در سنین رشد بسیار مناسب است.

وی افزود: همچنین دانش آموزان می توانند از خشکبار و مغزیجات استفاده کنند که ترجیحا بهتر است بو نداده و بدون نمک باشد. دانش آموزان می توانند از شیر و فراورده های آن استفاده کنند که شیر بهتر است کم چرب باشد. همچنین دوغ بدون گاز و کشک و غذاهای خانگی سالم می توانند همراه خود داشته باشند .

پورساحی ادامه داد: در مورد خوراکی هایی که بچه‌ها نباید در تغذیه خود استفاده کنند می‌توان از نوشیدنی های گازدار، آب میوه‌های صنعتی و انواع نوشابه‌ها نام برد. همچنین سوسیس، کالباس، چیبس، پفک و پفیلا و خوراکی‌هایی که در آن از پنیر پیتزا استفاده شده است و انواع لواشک و شکلات و آبنبات‌هایی که به دندان می‌چسبد، مواد کاکائویی و شیرکاکائو نباید در تغذیه دانش آموزان استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار