مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برگزار می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برگزاری بیست‌و‌چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» در مدارس این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برگزار می‌شود

کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه هماهنگی بیست وچهارمین مانورسراسری زلزله وایمنی درمدارس اظهار کرد: بیست وچهارمین مانورسراسری زلزله وایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» هشتم آذرماه در تمامی مدارس این استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مانورها فرصت آموزش پیش از وقوع حادثه را فراهم ساخته و این موضوع از اضطراب و ترافیک صحنه واقعی حادثه می‌کاهد.

رییس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان هدف اصلی از انجام مانور در مدارس را آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه‌گیری و خروج اضطراری دانست و گفت: این مانور مشترک با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان‌ها در مناطق و نواحی نوزده‌گانه آموزش و پرورش استان انجام می‌شود.

صفری با تاکید بر ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی افزود: این امر به ویژه در بین دانش‌آموزان باید ترویج شود که انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تأثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اجرای مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس، در حقیقت عینیت‌بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی هدف از این فعالیت‌ها را توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور دانست و اضافه کرد: این مانور با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» برای آمادگی و مواجهه صحیح و کارآمد با بحران‌ها و بلایای طبیعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار امیدواری کرد؛ با تمرین و آموزش مداوم این امر مهم، به سوی افق‌های روشن آینده گام‌های مفید و مؤثرتری برداشته شود.

خلیلی موسوی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی کشور حوادث غیرمترقبه به ویژه زلزله و سیل است، بیان کرد: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

پرویز اصغری ،مدیر سازمان دانش‌آموزی استان نیز با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز مانور سراسری زلزله و ایمنی در سال‌های گذشته در مدارس سراسر استان اظهارکرد: برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به سازمان دانش‌آموزی استان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: از تمامی دستگاه‌های مشارکت‌کننده در اجرای مانور انتظار می‌رود همچون سال‌های گذشته با سازمان دانش‌آموزی و ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی نوزده‌گانه استان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند تا امسال نیز شاهد برگزاری هر چه بهتر و مطلوب‌تر آموزش مقابله با زلزله، حوادث و بلایای طبیعی و نیز مانور زلزله و ایمنی در سطح مدارس استان باشیم.

در این نشست نمایندگان هریک از دستگاه ها هم ضمن تشریح برنامه ها، آمادگی خود را برای برگزاری هرچه بهتر ومطلوبتر مانور اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار