برگزاری جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله و ایمنی در اردبیل

اردبیل (پانا) - با هدف تشریح اهداف و برنامه‌ها، دومین جلسه هماهنگی بیست‌وچهارمین مانورسراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان قائم ناحیه ۲ اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله و ایمنی در اردبیل

در این جلسه سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل اظهار کرد: یکی از مراحل اجرایی پدافند غیرعامل مسئله آموزش مانور زلزله به دانش‌آموزان است

وی ادامه داد: تربیت و آموزش دانش‌آموزان باید در تمام مقاطع تحصیلی وحتی در بین مردم شهر به یک فرهنگ تبدیل شود و تلاش شود تا اطلاعات همه‌ خانواده‌ها دراین زمینه به‌روز شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌‌های اصلی ما مسئولین باید آموزش تئوری و عملی به دانش‌‌آموزان وخانواده‌ها، نه تنها مختص به یک روز خاص بلکه در تمام طول سال باشد.

معاون پرورشی آموزش وپرورش استان اردبیل ضمن اشاره به نقش آفرینی مدیریت بحران استانداری، صدا و سیما، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی و...در این مانور تاکید کرد: با توجه به خطر بالای زلزله در کشور و گستردگی تبعات انسانی و اقتصادی احتمالی آن (بخصوص چنانچه زلزله در مناطق شهری رخ دهد)، به نظر می رسد که ظرفیت‌سازی در سطوح محلی تنها راه پیشگیری و بهبود مدیریت بحران در سطوح محلی باشد که این امر نیز بدون مشارکت مردم میسر نیست، از این رو حمایت دستگاه‌های اجرایی از این برنامه که در راستای ارتقای ایمنی کشور در برابر سوانح طبیعی است، ضروری است. خوشبختانه بستر مانور در حال حاضر این فضای همکاری را بیش از پیش فراهم کرده است که با تداوم این برنامه و مشارکت سایر دستگاه های مرتبط، می توان امیدوار بود که در یک بازه زمانی معقول به اهداف مورد نظر این برنامه دست یابیم.

در ادامه نمایندگان هریک از دستگاه ها ضمن تشریح برنامه ها، آمادگی خود را برای برگزاری مانور اعلام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار