دلایل ضعیف‌شدن موتور ماشین لباسشویی‌

تهران (پانا) - موتور لباسشویی مانند قلب آن است. در‌صورتی‌که مشکلی برای موتور پیش بیاید، عملکرد دستگاه تحت‌ تاثیر قرار می‌گیرد. پس هنگام خرید لباسشویی باید به قدرت موتور و دوام آن توجه بیشتری داشته باشید.

کد مطلب: ۱۳۱۸۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دلایل ضعیف‌شدن موتور ماشین لباسشویی‌

علت ضعیف‌شدن موتور لباسشویی را باید در نحوه استفاده از آن جست‌وجو کرد. استفاده نا‌درست از دستگاه باعث فشار‌آمدن به موتور و سوختن آن می‌شود.

علت ضعیف شدن موتور لباسشویی را باید در نحوه استفاده از آن جستجو کرد. استفاده نا‌درست از دستگاه باعث فشار آمدن به موتور و سوختن آن می‌شود. با آگاهی از نشانه‌های ضعیف شدن موتور، می‌توان جلوی خراب شدن این دستگاه گران‌قیمت را گرفت.

پمپاژ و تخلیه نشدن آب در داخل لباسشویی

هنگامی که فرمان شروع کار به لباسشویی داده شود ولی دستگاه توانایی پمپاژ آب را نداشته باشد، باید سریعاً ماشین لباسشویی را خاموش کنید. یکی از دلایل این اتفاق، ضعیف شدن موتور است. البته قفل نشدن صحیح در ماشین لباسشویی نیز موجب پمپاژ نشدن آب داخل دستگاه می‌شود. در هر دو مورد، به بررسی تکنسین نیاز است.

حال اگر دستگاه آغاز به کار کرد ولی توانایی تخلیه آب درون دیگ را نداشت، چند علت قابل بررسی خواهد بود. اولین مورد، گرفتگی لوله فاضلاب است. همچنین، اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی به هر دلیلی خراب شده باشد، تخلیه آب انجام نمی‌شود. در نهایت، ضعیف شدن موتور لباسشویی نیز می‌تواند یکی از علت‌های این اتفاق باشد.

نچرخیدن دیگ لباسشویی؛ خرابی قطعات یا ضعیف شدن موتور لباسشویی؟

تمیز شدن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، به دلیل گردش درام یا دیگ آبکش داخل دستگاه است. دیگ به کمک چند قطعه به موتور وصل می‌شود و حرکت آن با چند فنر اطراف آن کنترل شده تا از برخورد آن با بدنه دستگاه جلوگیری شود. اگر موتور قدرت چرخاندن دیگ را نداشته باشد یا هر یک از این قطعات با مشکل مواجه شوند، با نچرخیدن کاسه آبکش دستگاه مواجه خواهید شد. بسیاری از برند‌های ماشین لباسشویی با این ایراد مواجه می‌شوند. با‌این‌وجود، تجربه تعمیرکاران نشان داده است که در تعمیر لباسشویی بوش با مورد نچرخیدن درام، کمتر مواجه شده‌اند. برای رفع هر مشکلی در ماشین لباسشویی باید از یک متخصص با‌تجربه کمک بگیرید تا با تشخیص صحیح و به موقع از پرداخت هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

شنیده‌شدن صدای غیر‌عادی از ماشین لباسشویی

با بروز مشکل در فرآیند شستشوی لباس توسط ماشین لباسشویی، صداهای عجیب و گاهاً گوش‌خراشی شنیده خواهد شد. هر صدای غیر‌معمول می‌تواند نشان‌دهنده علت ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی باشد. پس هنگامی که متوجه این صداها شدید، باید بلافاصله با یک تعمیرکار معتبر تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار