‌درخشش ‌دانش‌آموزان هنرمند‌ گلستانی در جشنواره‌های فرهنگی هنری

گلستان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان از کسب 168رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان هنرمند گلستانی در چهلمین جشنواره کشوری فرهنگی هنری «فردا» و سومین دوره جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
‌درخشش ‌دانش‌آموزان هنرمند‌ گلستانی در جشنواره‌های فرهنگی هنری

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: چهلمین دوره جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان سراسر کشور با عنوان «فردا» وسومین دوره جشنواره کانون های فرهنگی تربیتی از مهرماه سال تحصیلی گذشته آغاز شده است. این جشنواره ها با تنوع بیش از 120 رشته انفرادی و گروهی در چهار مرحله آموزشگاهی و کانونی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد. جشنواره فرهنگی هنری فردا و کانون ها به‌‌ عنوان مهم ترین جشنواره‌های دانش آموزی، همه ساله با هدف کشف استعدادهای فرهنگی و هنری با حضور پرشور دانش آموزان سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از 2500 اثر توسط دبیرخانه استانی این جشنواره در اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان دریافت شد که پس از داوری آثار، حدود 300 اثر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شد. امسال با تلاش همکاران در این حوزه توانستیم در دبیرخانه استانی پس از دو سال کرونایی، مرحله استانی جشنواره آوایی و تئاتر و نمایشی را ،بصورت حضوری برگزار کنیم که به حول و قوه الهی دستاوردهای شگرفی حاصل شد که شامل کشف سه پدیده آوایی (رتبه اول ویژه ) در رشته های تک نوازی کمانچه با هنرمندی نوید ارازنیا از مراوه تپه، عمران رحمانی تک نوازی دوتار ترکمن از گنبد کاووس و نیکتا معتمدی نژاد، تک نوازی هارمونیکا (ساز دهنی) از شهرستان گرگان اشاره کرد.

معاونت پرورشی و فرهنگی استان گلستان در زمینه افتخارات استان در رشته های گروهی افزود: کسب مقام اول کشور در سرود گروهی به همت دانش آموزان و دست اندرکاران و مربیان توانمند از شهرستان آزادشهر، مقام دوم و مقام سوم کشور در رشته تئاتر صحنه ای توسط دانش آموزان هنرمند کانون آفرینش گرگان، سه نقاشی همگانی از شهرستان گالیکش و یک نقاشی همگانی از شهرستان گرگان از دستاوردهای چهلمین جشنواره کشوری فرهنگی هنری (فردا) و سومین جشنواره کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور سهم استان گلستان بود.

کابلی در پایان بیان کرد: این موفقیت ها را به سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، دانش آموزان هنرمند استان و خانواده های گرامی آنها، معاونین پرورشی و تربیتی، کارشناسان فرهنگی هنری، مدیران کانون های فرهنگی تربیتی و کلیه زحمتکشان عرصه فرهنگ و هنر استان علی الخصوص همکاران ستادی تبریک و شادباش عرض می کنم و شایان ذکر است به زودی آیین تجلیل از دانش‌آموزان نخبه پرورشی استان را در شرایطی مطلوب و به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار