مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

حس مسئولیت‌پذیری در ساختار تشکیلاتی جلوه‌گر می‌شود

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد یکی از تشکلاتی که می‌تواند حس مسئولیت‌پذیری را در دانش‌آموزان ایجاد کند و آنها را برای تصمیم‌های بزرگ آینده آماده کند، سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حس مسئولیت‌پذیری در ساختار تشکیلاتی جلوه‌گر می‌شود

سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در پاسخگویی به مطالبه گری برخی از دانش آموزان مجلس گفت: ما در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که بتوانیم حس مسئولیت پذیری را که لازمه مباحث اجتماعی هر انسانی است را در مدارس برای دانش آموزان خود جاری و ساری کنیم،این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه ساختار تشکیلاتی خوبی را در نظام تعلیم و تربیت رقم بزنیم. یکی از تشکلاتی که می‌تواند این حس مسئولیت پذیری را در دانش آموزان ایجاد کند و آنها را برای تصمیم های بزرگ آینده آماده کند، سازمان دانش آموزی است.

وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم برای پرورش مدیران آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمرین کنیم و این اتفاق به حول و قوه الهی در نظام تعلیم و تربیت در حال رقم خوردن است و هیئت رئیسه دانش آموزان بخشی از این فعالیت ها را بر عهده دارند تا از الان برای آینده آماده شوند تا به مدیران ارزشمند انقلابی تبدیل شوند. من اطمینان دارم با روشی که پیش می رویم و با این مباحثی که در نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، آینده بسیار درخشانی را برای استان گلستان و کشور عزیزمان با کمک شما دانش آموزان عزیز رقم خواهیم زد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان افزود: هنگامی که حس مسئولیت پذیری در دانش آموز ایجاد می‌شود، حس مطالبه گری او نیز افزایش پیدا می‌کند، اگر ارزیابی در کار وجود نداشته باشد فعالیت مسیر خود را به درستی طی نخواهد کرد.امروز اگر روحیه مطالبه گری در دانش آموز ایجاد شده است به واسطه این است که بتوانیم رشدی را در نظام تعلیم و تربیت رقم بزنیم.

وی بیان کرد: مباحثی که دانش آموزان مطالبه گری می‌کنند و از آن سخن می‌گویند به نوعی دغدغه ما در نظام تعلیم و تربیت نیز است و در دستور کار آموزش و پرورش استان گلستان با رویکردی جدید و در دولت سیزدهم برای ما مهم بود،ایجاد عدالت تربیتی و آموزشی بوده است.اعتقاد ما بر این است که دانش آموزی که در دورترین نقطه این استان حضور دارد، شاید بتواند یکی از بزرگترین دانشمندان جهان شود، بنابراین امروز باید بستر را برای او فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر فعالیت های قرارگاه تربیتی افزود: قرارگاه تربیتی فرصت کشف استعدادها را مقرر می سازد تا ما بتوانیم در جای جای استان گلستان استعدادهای پنهان را پیدا و آنها را شکوفا کنیم. در این قرارگاه ما با تمامی دستگاه ها ارتباط برقرار کرده ایم و وظیفه شما دانش آموزان این است که شجاعانه از تمامی دستگاه ها مطالبه کنید. استعدادهای بسیار زیادی در استان گلستان وجود دارد و ما باید با کمک یکدیگر به کشف این استعداد ها کمک کنیم.

نظری عنوان کرد: در بحث توانمندی نیز ما در دو حوزه فعالیت می‌کنیم که توانمندسازی معلمان و دانش آموزان این دو حوزه را تشکیل می دهد. ما در دوره های توانمندسازی این نکته را گفته ایم که اگر قرار است در مدارس ما سند ۲۰۳۰ اجرا نشود نیاز داریم که معلم خود را با رویکردهای قرآنی توانمند کنیم. رسانه ها مطلب مهم دیگری است که تمامی شما دانش آموزان باید آن را بلد باشید چرا که امروزه کسی که رسانه را بلد نباشد از افراد بی‌سواد جامعه محسوب می شود.

انشاالله که بتوانیم با کمک شما دانش آموزان پویا و فعال،نظام تعلیم و تربیت را به درستی اداره کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار