امام جمعه، خلیل آباد مطرح کرد

لزوم استفاده درست از منابع طبیعی

خلیل آباد(پانا)- امام جمعه شهرستان خلیل آباد ضمن تسلیت ایام ماه محرم، گفت مردم بایستی از منابع طبیعی به طور صحیح استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم استفاده درست از منابع طبیعی

حجت السلام و المسلمین علی ناهیدی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سیلاب بزرگی که در ایران رخداد، گفت: سیلاب عمیقی که حداقل در ۲۰ استان از کشور شاهد اش بودیم که تاکنون در ایران حدود یکصد کشته و همچنین ۱۰ مجروح برجای گذاشت و علاوه بر این همه آسیب، هزاران میلیارد خسارت وارد شده است و طبق آمار مراجع بین المللی، کشورمان ایران جزء ششمین کشور حادثه‌خیز جهان است.

وی ادامه داد: ۴۱ نوع حادثه طبیعی در جهان وجود دارد که از این تعداد، ۳۱ نوع حادثه مانند: زلزله، سیل، پیشروی آب دریا، خشکسالی، صاعقه، سرمازدگی، بهمن، تگرگ و... گرفته تا آلودگی آب و هوا در ایران اتفاق می افتد که خطرناک ترین حادثه طبیعی در کشورمان، سیل است زیرا آسیب سیل بیشتر از هر حادثه طبیعی است و نمی شود در مقابل این حادثه همانند حادثه زلزله مقابله کرد ولی امکان مبارزه با ویرانی های سیل است.

امام جمعه، خلیل آباد تصریح کرد: هم اکنون به اندازه ۱۴۰۰ گروه آموزش دیده هلال احمر در سطح کشور، برای وقوع سیل ها در حال تلاش هستند امّا متأسفانه در مسائل مربوط به سیلاب ها، کسی نمی تواند کاری انجام دهد، لذا بایستی پیش بینی شود همچنین مردم آگاهی لازم در این موضوعات پیدا کنند و به تذکرات و هشدارهایی که توسط صدا و سیما بیان می شود، مردم توجه کنند و حتّی مردم نباید در مسیر سیل، رودخانه و آب خانه احداث کنند و باید از منابع طبیعی به درستی استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ایام ماه محرم، تاکید کرد: برنامه های عزاداری در ایام محرم باید بر اساس توصیه های امام انقلاب باشد و حتّی رهنمود های مقام معظم رهبری در راستای صیانت از اهداف عاشورای حسینی است و برخی از اقدامات جاهلانه نباید زمینه را برای انحراف از هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام فراهم کند

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار