معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تحقق عدالت آموزشی و تربیتی اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت عدالت آموزشی و تربیتی اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی است و باید برای تمام دانش‌آموزان شرایط آموزش یکسان فراهم شود.

کد مطلب: ۱۲۹۳۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تحقق عدالت آموزشی و تربیتی اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی است

حمید طریفی حسینی در مراسم افتتاح پایگاه‌های تابستانی که امروز در کانون تربیتی سبحان برگزار شد، با بیان اینکه مدارس تعطیل است اما تعلیم و تربیت تعطیل نیست اظهار کرد: حدود ۲ سال تعلیم و تربیت تحت تاثیر کرونا بود اما تربیت و آموزش تعطیل نشد.

وی افزود: تعلیم و تربیت مستمر است و تعطیل‌شدنی نیست در این نظام با انسان سروکار داریم و در آموزش و پرورش متولی تربیت هستیم.

معاون وزیر اضافه کرد: انسان‌سازی موضوع تعلیم و تربیت است برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باید تلاش کرد وظیفه ما انسان‌سازی است، انسانی خرمند، متقکر و ارزش آفرین برای جامعه و کشور.

طریفی حسینی افزود: خداوند وقتی انسان را خلق کرد او را خلیفه خود روی زمین قرار داد برای رسیدن به این جایگاه باید فرایندی طی شود؛ در آموزش و پرورش برای این امر بسترسازی خواهد شد.

وی گفت: انسان ظرفیت و استعداد را دارد که خداگونه شود. خدا انسان‌ها را به طور یکسان خلق کرد در تعلیم و تربیت نیز تمایزی بین دانش‌آموزان نداریم.

معاون وزیر بیان کرد: دانش‌آموز عادی و استثنایی هیچ تفاوتی ندارند. آموزش و پرورش باید مسیر روشنی را برای هر دو گروه مشخص کند و موانع مسیر این دانش‌آموزان را بردارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: زمینه شناخت انسان برای خود باید در آموزش و پرورش فراهم شود. فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی مهارت‌محور است و مفاهیم خودآرایی نیز به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

حسینی ایجاد یک جامعه رشد‌یافته را از دیگر وظایف آموزش و پرورش دانست و گفت: براساس سند تحول بنیادین باید تربیت تمام ساحتی دانش آموزان ایجاد شود تا بتواند زیست مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: لازمه ورود به این مسیر توجه به عدالت تربیتی است میزان توجه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نوع عدالت را مشخص می‌کند.

معاون وزیر عنوان کرد: عدالت آموزشی و تربیتی اصل اساسی در آموزش و پرورش استثنایی است و باید برای تمام دانش آموزان شرایط آموزش یکسان فراهم شود.

وی اظهار کرد: تعلیم و تربیت چندساحتی نیازمند معلم، برنامه درسی و فضای آموزشی تمام ساحته است. رویکرد ما متنوع کردن محیط‌های یاددهی یادگیری است که باید به استعدادهای مختلف دانش آموزان توجه شود.

طریفی حسینی گفت: در پایگاه های تابستانی شرایطی را فراهم می‌کنیم که مبنای آن موارد گفته شده است. حدود ۶۰۰ پایگاه تابستانی در رشته‌های مختلف با رویکرد مهارتی و شعار هر دانش‌آموز یک مهارت راه‌اندازی شده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۶ حوزه متفاوت را در پایگاه‌ها طراحی کرده‌ایم که در کنار این امر، کار تربیتی و آموزش مهارت زندگی را به دانش آموزان آموزش می‌دهیم.

وی خبر داد: طرح جبران و تثبیت یادگیری را برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم همچنین مسابقات ورزشی و هنری را برای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌کنیم. در تابستان برگزاری جشنواره‌های مختلف و اردوهای دانش‌آموزی را نیز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار