ضرورت توسعه میادین میوه و تره‌بار در مناطق کم برخوردار

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت توسعه میادین تره بار در مناطق کمتر برخوردار گفت که وضعیت توسعه ،بازسازی میادین در مناطق کم برخوردار مطابق برنامه 5 ساله چگونه است؟

کد مطلب: ۱۲۹۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توسعه میادین میوه و تره‌بار در مناطق کم برخوردار

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اظهار داشت: چرا برگزاری نمایشگاههای محصولات ارگانیک علی رغم تاکید مصوبات شورا از سال 96 متوقف شده است؟ و چه اقداماتی برای توسعه و حمایت از این قبیل محصولات در حال انجام است؟

وی با اشاره به ضرورت توسعه میادین تره بار در مناطق کمتر برخوردار گفت: وضعیت توسعه ، بازسازی میادین در مناطق کم برخوردار مطابق برنامه 5 ساله چگونه است؟

پیرهادی گفت: با توجه به اینکه برخی از میادین میوه و تره بار به دلیل سازه ناپایدار و عدم رعایت اصول ایمنی در زمره اماکن ناایمن شناخته شده اند چه اقداماتی برای ایمن سازی این اماکن انجام شده است؟

به گفته وی، وضعیت عرضه محصولات در 52 میدان محلات کم برخوردار چگونه است ؟و نسبت به افزایش کیفیت محصولات چه اقداماتی مد نظر دارید ؟

وی با طرح پرسش دیگری به برنامه پنجساله سوم اشاره کرد و افزود: مطابق برنامه 5 ساله سوم مقرر شده بود که 20 درصد استفاده از پلاستیک کاهش پیدا کند، چه اقداماتی و چه جایگزین هایی در راستای این کاهش مصرف انجام شده است؟

پیرهادی ادامه داد: با توجه به خریدهای اینترنتی که امروزه صورت می گیرد تمهیدات سازمان میادین مشمول چه اقداماتی بوده است؟

وی با طرح پرسش دیگری ادامه‌داد: به منظور بهره گیری از انرژیهای تجدید پذیر و بازچرخانی آب و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب به ویژه در میادین اصلی ، سازمان میادین چه تمهیداتی اندیشیده و چه تعاملی با سازمانهای مردم نهاد و دولتی داشته است؟

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: به منظور بهره مندی کم توانان، جانبازان، معلولان و سالمندان در میادین میوه و تره بار مناطق 22 گانه و در راستای مصوبه مناسب سازی معابر و اماکن سازمان چه تمهیداتی در نظر گرفته است؟

وی گفت: بر اساس نظر سنجی از شهروندان بیشینه گلایه آنها از آلودگی های زیست محیطی، جانوران موذی، فقدان پارکینگ، پسابهای آلوده و حضور متکدیان و دستفروشان در مجاورت میادین بوده است، تمهیدات سازمان در این راستا چه بوده است؟

پیرهادی ادامه داد: در خصوص پساب و اختلاط آن با آب و فاضلاب شهر تهران و ورود آن به آبراهه ها و جوی های هم جوار با میادین و همچنین رها سازی پسماند ناشی از میوه ها و سبزیجات چه اقداماتی با مصادیق در مناطق 22 گانه صورت گرفته است؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار