۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه‌های عمرانی آموزش و پرورش اختصاص یافت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت دولت ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه آموزش و پرورش برای برنامه‌های عمرانی این وزارتخانه اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه‌های عمرانی آموزش و پرورش اختصاص یافت

یوسف نوری در مراسم بزرگداشت پدر مدرسه سازی ایران در دبیرستان مدنی اظهار داشت: امروز آیین بزرگداشت بزرگ مردی است که تجارت او را از ذکر خدا غافل نبود و با زکات و انفاق به درجه‌ای رسید که هر ساله از این انسان پارسا و نیک تجلیل شود. امیدواریم جامعه آموزش و پرورش این انسان‌های پارسا را به‌عنوان نماد هویت ملی به جامعه معرفی کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هر مکانی از خیرین به واسطه اثر تربیتی آنها یاد می‌شود و این موضوع می‌تواند تربیت و ذهن دانش آموزان را دگرگون کند.

نوری خاطر نشان کرد: دولت برحسب وظیفه مدرسه‌ای می سازد اما خیرین بخشش می‌کنند، بنابراین یک نمونه از انجام هویت ملی این است که انسان‌های خیر را به جامعه بویژه دانش آموزان معرفی کنیم.

وی افزود: اثر تربیتی مراکز آموزشی خیرساز بسیار است و باید این اقدام نیک به درستی در جامعه معرفی شود تا دانش آموزان نسل بعد هم در گروه خیرین باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیایی که گرایش افراد در نظام تعلیم و تربیت به سمت رشته‌های پر درآمد است، اگر این افراد را معرفی کنیم، دانش آموزان از خدمت ماندگار این افراد خیر الگو می‌پذیرند.

نوری با بیان اینکه شرکت در جلسات خیرین اهمیت دارد، افزود: دانش آموزان باید خیرین را ببینند و این معرفی خیرین وظیفه ماست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در مواقعی تعهدات مالی خود نسبت به خیرین را انجام نداده است، افزود: امسال به همت سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی اعتبارات نوسازی رشد داشت و همچنین اعتباری هم برای مشارکت با خیرین در نظر گرفته شد تا این وزارتخانه بتواند به تعهدات خود رسیدگی کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین املاک و اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش گذاشته شده تا بتوانیم تعهد با خیرین را به انجام برسانیم.

۸۰ هزار میلیارد تومان هدفگذاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور از کمک‌های نیکوکاران

ناصر قفلی نیز در این مراسم اظهار کرد: توصیه می‌کنم که افراد یک سوم مال خود را در زمان حیات خود وقف کنید و این وقف را با وصیت به زمان پس از فوت خود نگذارید.

وی افزود: محمدرضا حافظی عاشق بود و یک تنه عشق را خودش وقف می‌کرد، در سال اول حضور وی ۱۷ میلیارد تومان کمک خیرین را داشتیم اما امسال این میزان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: نامگذاری مدارس خیرساز به نام فرد خیر باعث ترغیب افراد به مدرسه‌سازی می‌شود، بنابراین اصلا کسی نباید نام مدارس خیرساز را تغییر دهد، این نوع تغییر به معنای گذشتن از حق خیرین است.

قفلی خاطرنشان کرد: اکنون در بسیاری از مناطق کشور و شهر تهران مانند منطقه ۲۲ کمبود مدرسه وجود دارد، انبوه‌سازان ساختمان خانه ساخته‌اند و اما مدرسه نساخته‌اند.

وی یادآور شد: کمبود مدرسه به شهر تهران ختم نمی‌شود، به طور مثال در اصفهان هم با توجه به نوع خاک امکان فرو ریختن مدارس وجود دارد که باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: باید دست به دست هم دهیم و با کمک مشارکت‌ها به سراغ خیرین رویم تا مشکلات مدارس دانش آموزان رفع شود.

خیرین مدرسه‌ساز پیشگام فعالیت‌های خیرخواهانه در کشور هستند

علی نیکزاد نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز، گفت: علی‌رغم مشغله‌های فراوان به خاطر دعوت خیرین مدرسه‌ساز و علاقه‌ای که به آن‌ها دارم، به این مراسم آمدم و چون دانستم این مراسم به‌منظور یادبود بزرگ‌مرد نیکوکار دکتر حافظی است مصرتر شدم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی گفت: به روح پاک آقای حافظی سلام و درود می‌فرستیم که درخت و نهالی را کاشت، نیکو که امروز باقیات‌الصالحات وی و سبب خیر گسترده شده است.

نیکزاد به پیشینه و تقدم جامعه خیرین مدرسه‌ساز در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه اشاره کرد و گفت: خیران مدرسه‌ساز، جزو اولین خیران کشور بودند که پس از آن‌ها فعالیت‌های خیری در کشور به‌طورجدی پیگیری شد و در این زمینه پیشگام هستند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خیرین بزرگ‌ترین مصداق فرمایش رهبر معظم انقلاب هستند که فرمودند: «افراد با سرمایه ایمان می‌توانند کاری کنند که تبدیل به عمل صالح شود و بچه‌ها را از جهل و ظلمت به‌سوی نور دانش و آگاهی رهنمون ساختن بزرگ‌ترین عمل خیر و صالح است.»

نیکزاد تصریح کرد: مدرسه‌سازی یک عمل صالح باکیفیت و صدقه جاریه است و جریان علم‌آموزی به برکت خیرین و مدارس و تربیت نیروی انسانی با ایمان و بازگشت به آرمان‌های انقلاب و عمل به آموزه‌های دین مبین اسلام باید به متوسط سرانه فضای آموزشی 8.5 مترمربع برسیم، البته اکنون میانگین فضای آموزشی کشور 5.2 مترمربع است و همین سرانه را هم مدیون نیت خالص ‌خیران هستیم.

وی با اشاره به تصویب 6 هزار و 400 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در سال جاری گفت: بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان هم توسط خیرین تأمین می‌شود و سهم خیرین در احداث مدارس به 50 درصد رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار