وزیر آموزش و پرورش خبر داد

لزوم تهیه نیم‌رخ سلامت دانش‌آموزان در پیش از دبستان

هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و حدود ۴۰۰ پایگاه سیار برای طرح سنجش سلامت فعالیت دارند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تهیه نیم‌رخ سلامت دانش‌آموزان خبر داد که لازم است در پیش از دبستان تهیه شود.

کد مطلب: ۱۲۸۵۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تهیه نیم‌رخ سلامت دانش‌آموزان در پیش از دبستان

یوسف نوری در آیین افتتاح پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان که صبح امروز در دبستان دخترانه رازی منطقه ۳ برگزار شد با اشاره به علم در تمدن رضوی اظهار کرد: لقب امام رضا (ع) امام رئوف است اما ایشان عالم آل محمد است. یکی از خروجی های این تمدن خواهر ایشان بود امام رضا (ع) جریانی را ایجاد کرد که نشر دین را به همراه داشت مبارزه با استکبار مهم ترین صفت ممیزه یاران ایشان بود.

وی افزود: امسال بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب در برابر دنیا ایستاده ایم؛ مبنای کار ائمه اطهار به همین صورت بود و تمام امامان با شناسایی استعدادهایی از مردم مسلمان، دانشگاهی را تشکیل می دهند و استعدادها را هدایت می کنند.

نوری بیان کرد: با شناسایی استعدادهای نیروی انسانی این استعدادها به نمایش گذاشته می شود جامعه تعلیم و تربیت این وظیفه را برعهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش به افزایش درصد پوشش طرح سنجش سلامت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: تهیه نیم رخ دانش آموز در حوزه سلامت تحصیلی مهم است که سال به سال تهیه می شود برای این امر نیازمند ابزارهای بیشتر و به روزتری از قبل از دبستان داریم.

وی ادامه داد: اکنون هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و حدود ۴۰۰ پایگاه سیار داریم؛ در سال گذشته میزان دانش آموزان شناسایی شده دیرآموز کمتر از ۶ درصد بوده است، تعداد دانش آموزان استثنایی کمتر از دو دهم درصد در مدارس تلفیقی و تعداد دانش آموزان استثنایی حدود نیم درصد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار