حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی:

سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است

کهریزک (پانا) - حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی در مراسم سخنرانی به مناسبت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد سیاست ما دیانت ما و دیانت ما سیاست ما است.

کد مطلب: ۱۲۸۴۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است

مراسم سخنرانی در خصوص رحلت امام خمینی (ره) و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین میثم ابراهیمی و همکاران اداره آموزش و پرورش منطقه کهریزک در نمازخانه این مکان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی با ضمن اشاره به اهمیت بیان مبانی اسلامی توسط مجتهدین بیان کرد: زمانی که مبانی یک انقلاب، اسلامی باشد، اجتهاد اسلامی را طلب می‌کند. اگر مبانی اسلامی توسط مجتهد اسلامی استخراج نشود افکار انسان را خراب می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به اصول انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی سه اصل مهم دارد؛ اولین اصل، تفکیک ناپذیری دین از سیاست است. زمانی‌که سیاست در سایر حکومت‌های جهان مطرح می‌شود، می‌تواند به معنای دروغ و زرنگی آن حکومت‌ها به هر شکل باشد‌. اما بر مبنای انقلاب اسلامی سیاست ماعین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است.اصل دوم، وجود تلاش برای ایجاد حکومت اسلامی است. ما می‌خواهیم به کمک تبیین، حکومت اسلامی ایجاد کنیم؛ به عبارت دیگر حکومت اسلامی یعنی حکومت تبیینی.اصل سوم، اصل ولایت فقیه به عنوان تنها وجه شروعیت در زمان حکومت در غیب امام زمان است. جایگاه امامت و رهبری جامعه در دوران غیبت، به دست انسان‌های صالحی که مورد تایید امام زمان هستند می‌باشد، که رد مرجعیت تقلید عالم صالح، رد امام مظلوم است.

وی در ادامه افزود: تمام همت و جریانات فکری دشمن این است که ما را به نقطه اول برگرداند و اسلام و مبانی دینی را از ما بگیرند. دولت‌های خارجی تلاش می‌کنند که نوجوانان و جوانان بر مبنای حکومت‌های خارجی رشد کنند. ما باید گفتمان سازی را در جامعه رواج دهیم و در مسائل پیروز شویم؛ کار دشمن قطع دعوت به حق و صبر است.

ابراهیمی با توجه به اهمیت امر جهاد و تبیین گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: ایران از زمان انقلاب اسلامی تا الان پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است اما با حمله حکومت‌های خارجی به این باورها، این باورها در بین ما بسیار کم‌رنگ است.

وی ادامه داد: مسئله مهم جهاد، تبیین است. جهاد به معنی تلاش و حرکت در مسیر حق و مبارزه با دشمن و تبیین به معنی روشنگری است در نتیجه جهاد تبیین به تلاش برای روشنگری معنا می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد که ما با دشمنی روبه‌رو هستیم که دروغ پردازی می‌کند و ارتباطش را با دانش‌آموزان، معلمان و معاونین به روش‌های متفاوت برقرار کرد است و افکارشان را درگیر کرده است؛ وظیفه ما در این مورد تبیین است و باید مردم را از دروغ بودن مطالب عنوان شده از طرف دشمن با خبر کنیم و روش درست را برای آن‌ها بیان کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار