با حضور نمایندگان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

از ۸۰ معلم برتر استان مازندران تجلیل شد

ساری (پانا) - به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در کانون پرورش فکری استان مازندران از ۸٠معلم برتر استان تجلیل شد. در این گردهمایی نمایندگان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک، فرماندار شهرستان ساری، رئیس خیرین ناحیه یک و دو معاون فرماندار، بخشدار، رئیس شورای شهر، معاون پرورشی و فرهنگی استان مازندران، رئیس سابق سوادآموزی و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.   

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
از ۸۰ معلم برتر استان مازندران تجلیل شد

علی بابایی کارنامی در خصوص مقام معلم گفت: ما هر چقدر که بتوانیم برای معلمان انرژی می گذاریم و می دانیم اگر آموزش و پرورش بر روی ریل قرار نگیرد خسارات جبران ناپذیری بر جامعه وارد خواهد آمد. ما طبق دستور مقام معظم رهبری که می فرمایند آینده این مملکت دست کسانی است که دانش آموزانی چون قاسم سلیمانی ها را پرورش می دهند باید از آموزش و پرورش مراقبت کنیم.

فرماندار استان نیز گفت: وظیفه هر نظام سیاسی این است که از معلم ها تکریم و تجلیل کند، زیرا ابولحسن خانعلی که در ۱۲اردیبهشت۱۳۴۰ کشته شد و بعد از انقلاب شهید مطهری که در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان به شهادت رسید نشانگر روشنفکری و نقش پررنگ معلم در مقابل یک رژیم استبدادی است.

وی ادامه داد: معلمان اساسا انسان سازان نسل آینده هستند و اینجاست که می گوییم معلمی شغل انبیاست زیرا معلم، محور تحول یک کشور و مهد توسعه یک کشور است به این دلیل که رشد، یک امر کمی است و پیشرفت به عمق می پردازد و اینها باهم ممکن است رفاه بیاورد اما رضایت حاصل نمی شود زیرا رضایت از توسعه عبور می کند و توسعه یعنی رشد متوازن در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی.

معاون پرورشی و فرهنگی استان مازندارن نیز در خصوص جایگاه معلم گفت: کار معلم، حفظ دانش آموزان از آسیب هاست، خانواده ها نیز در دوران کرونا این آسیب ها را فهمیدند که نبود معلم چه تاثیراتی در طرز پوشش، طرز رفتار و طرز گفتار آنها دارد و اینها تأثیرات دوری از معلم است.

شعبانی اینگونه ادامه داد: شهید مطهری هنگامی که دید تعلیم و تربیت دچار مشکل شد کتاب تربیت اسلامی را نوشت، هنگامی که دید مسئله حجاب دچار مشکل شد کتابی در خصوص حجاب نوشت و این نقش برجسته معلمی را نشان می دهد که ما هم قدردان زحمات این قشر فداکار و دلسوز هستیم.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار