استاندار مازندران در آیین تجلیل از معلمان منتخب استان:

 جهش توسعه جز با ایفای نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف میسر نخواهد شد

ساری(پانا)- استاندار مازندران در آیین تجلیل از معلمان منتخب استان مازندران گفت جهش توسعه جز با ایفای نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف میسر نخواهد شد. ‎

کد مطلب: ۱۲۷۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
 جهش توسعه جز با ایفای نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف میسر نخواهد شد

سید محمود حسینی‌پور ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان با اشاره به نقش مهم و موثر جامعه معلمان در تربیت شهدا، روز معلم را یکی از بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

استاندار مازندران با بیان اینکه گره خوردن گرامی‌داشت هفته معلم با شهادت استاد شهید مطهری که بزرگ‌ترین استوانه فکری انقلاب است عنوان کرد: این امر بیانگر جایگاه والای معلمان است که گرامی‌داشتشان متقارن با شهادت متفکری است که آثار به جا مانده از ایشان بعد از ۴۳ سال همچنان کاربردی و مفید است.

حسینی‌پور با تأکید بر اینکه شغل معلمی هیچ‌گاه تاریخ مصرف ندارد و معلمان هم تولید و هم توزیع علم می‌کنند و هم به آن عامل هستند بیان کرد: با مجاهدت‌هایی که معلمان در دوران کرونا که یکی از سخت‌ترین دوران عصر حاضر بود، انجام دادند و مانع بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل شدند، دولت و ملت وظیفه دارند در خدمت آموزش و پرورش و معلمان باشند.

وی با اشاره به مجاهدت معلمان در دوران کرونا که یکی از سخت ترین دوران عصر حاضر بود، افزود: این بیماری منحوس فضای آموزشی را با چالش هایی مواجه کرده بود و معلمان با مجاهدت در طول دوران همه گیری کرونا اجازه ندادند فرزندان این مرز و بوم از تحصیل بازبمانند.

استاندار مازندران، مجاهدت معلمان در دوران کرونا که منجر به برقراری آرامش در منازل شد، را هم‌تراز مجاهدت جامعه پزشکی و کادر درمان دانست و اظهار کرد: با وجود ضعف زیرساخت‌های آموزش مجازی در ایام کرونا معلمان از تلاش برای بالا بردن سطح دانش و بینش دانش‌آموزان دست بر نداشتند که این تلاش در نزد خداوند متعال و ملت ایران جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان مازندران در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: تاریخ تشیع با نام مازندران عجین شده است اما امروز به نظر می‌رسد علیرغم همه توفیقات که در تاریخ داریم نیازمند جهش توسعه در ابعاد مختلف در استان هستیم. جهش توسعه جز با ایفای نقش آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف میسر نخواهد شد.

حسینی‌پور به جایگاه معلم در منویات امامین انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جایگاه معلمان به استناد آموزه های دینی، جایگاه انبیاء است اگر امروز انقلاب اسلامی در عرصه‌های جهانی در زمینه علم و تولید تکنولوژی و سایر حوزه‌ها حرفی برای گفتن دارد خروجی عملکرد آموزش و پرورش است.

استاندار مازندران با بیان اینکه هرچه تعلیم و تربیت در جامعه ارتقا پیدا کند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: در حال حاضر به دلیل توسعه همه جانبه تکنولوژی بدون پیوست فرهنگی کشورهای منطقه از جمله ایران اسلامی با چالش هایی مواجه هستیم که برای حل این چالش‌ها نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها با یکدیگر هستیم.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار