مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت اعتماد مردم به آموزش و پرورش در روز 14 فروردین و ثبت بازگشت به آموزش حضوری سرمایه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۶۸۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است

علی موحدی، در دومین گفتگوی خود در سال جدید با مدیران مدارس در شبکه شاد اظهار کرد: 14 فروردین 1401 را می‌توان رفراندوم عمومی آموزش و پرورش دانست که دستگاه تعلیم و تربیت با افتخار و سربلندی، پاسخ مناسبی را از مردم در این همه‌پرسی و آزمون دریافت کرد.

وی افزود: با وجود شرایط کرونایی مردم با فرستادن فرزندانشان به مدرسه، به آموزش و پرورش رای حداکثری اعتماد دادند.

موحدی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه هر دستگاه است و ما می‌توانیم با سربلندی ادعا کنیم آموزش و پرورش سرمایه‌دارترین دستگاه اجرایی کشور است.

وی تاکید کرد: تلاش‌های صادقانه، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های فرهنگیان در دوران کرونا برای فروزان ماندن چراغ علم و دانش سبب شده است تا امروز مردم به آموزش و پرورش اعتمادی دو چندان داشته باشند.

موحدی با بیان اینکه وظیفه نظام تعلیم و تربیت حراست و پاسداری از این سرمایه مهم است، ادامه داد: مدیران مدارس با نظارت بر استفاده از ماسک در ساعات آموزشی و ساعات استراحت، ضمن رصد اجرای دقیق این دستورالعمل بهداشتی، به نقش الگویی و فرهنگ ساز مدرسه بهبد عمل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: مدیران مدارس با تامین ماسک و مواد ضدعفونی، شرایط را برای استفاده دانش‌آموزانی که به هر دلیل ماسک همراه ندارند، فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اولیا حق دارند نگران سلامتی فرزندانشان باشند و ما این نگرانی را درک کرده و به آن احترام می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم نگرانی و دغدغه آنها را کاهش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: همانطور که قبلا هم گفته بودم ۱۴ فروردین با حضور چشمگیر دانش‌آموزان در مدارس، بازگشت به آموزش حضوری، به نقطه عطف آموزش و پرورش در سالهای اخیر تبدیل شد.

موحدی پرهیز از عادی انگاری بیماری کرونا را ضروری و مهم دانست و افزود: با وجود واکسیناسیون ۹۹ درصدی فرهنگیان و ۷۵ درصدی دانش‌آموزان هم‌استانی، اما همچنان جامعه نیازمند واکسیناسیون حداکثری است تا کرونا را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه معلم یا دانش‌آموزی که دارای علائم بیماری کرونا باشند، باید از حضور در مدرسه خودداری کنند، تاکید کرد: دانش‌آموزانی که به دلیل بیماری، امکان دریافت آموزش حضوری را ندارند، می‌توانند از محتواهای بارگذاری شده در شبکه شاد یا آپارات یا با استفاده از بارکدهای کتاب درسی، آموزش ببینند.

موحدی در پایان گفت: به عنوان یک معلم، ولی دانش‌آموز و مدیرکل و خادم همه فرهنگیان و دانش آموزان، از تلاش‌ها و کوشش‌های صادقانه همه فرهنگیان شاغل و پیشکسوت برای بازگشت نشاط و جنب و جوش به مدارس و ادامه فعالیت‌ها به شیوه حضوری قدردانی می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار