سرپرست آموزش و پرورش استان گیلان:

حفظ سلامت دانش‌آموزان و رفع نگرانی اولیا، مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش استان است

رشت (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت همه توانمندی‌ها و داشته‌ها وارد میدان شده تا نگرانی‌ها در مورد حضور دانش‌آموزان در کلاس درس به حداقل برسد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت دانش‌آموزان و رفع نگرانی اولیا، مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش استان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی در گفتگوی خبری یگبا شبکه باران گیلان، با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان و رفع نگرانی های اولیا، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس در جریان هستند که باید ماسک در اختیار داشته باشند و به هر دلیلی که دانش‌آموز ماسک به همراه نداشت، حتماً به او ماسک دهند.

وی در ادامه افزود: تهویه هوا را در کلاس مدنظر داشتیم و گفتیم حتماً پنجره کلاس ها و در اتاق ها برای جابجایی هوا باز باشد و برای نظافت مدرسه تاکید کردیم که حتماً نظافت مدرسه در حد قابل قبولی انجام شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه مشکلات جزئی در مدارس ما وجود دارد، تصریح کرد: نظافت سرویس‌های بهداشتی را تاکید کردیم که مورد توجه مدیران مدارس باشد و این سرویس ها به صورت قابل قبول در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. همچنین همه توانمندی‌ها و همه داشته های خودمان را وارد میدان کردیم که این نگرانی ها را به حداقل برسانیم تا دانش آموزان ما بتوانند فضای زنده، طبیعی و موثر مدرسه را تجربه کنند.

وی همچنین در ادامه به نگرانی اولیا در مورد تعداد دانش آموزان در برخی از کلاس ها اشاره کرد و افزود: در مورد کلاس های پرتعداد، خوشبختانه توانستیم این نوع کلاس ها را ساماندهی کنیم و انتظار ما این است که برای هر میزی که در یک کلاس در نظر گرفته شده است، حداکثر دو دانش‌آموز بنشیند و اگر ظرفیت دانش آموز بالاتر از این حد باشد، مدیران مدارس تمهیداتی را اندیشه خواهند کرد که انشاالله این مشکل برطرف شود، حتی ایام حضور دانش آموز در مدرسه به صورت زوج و فرد صورت گیرد. خوشبختانه باید عرض کنم یک بسیج قابل توجهی از بازرسین اداره کل آموزش و پرورش و ادارات تابعه برای نظارت بر انتظارات خودمان در مدارس صورت گرفته است و همانطور که گفتیم در این روزها دغدغه اصلی ما همین نگرانی های اولیا در مدرسه است که حداقل انتظارات مربوط به حوزه سلامت در مدرسه را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

فائزی همچنین در مورد اینکه اگر اولیا شکایت یا گزارشی داشته باشند باید به کجا مراجعه کنند، تصریح کرد: بازرسی ها بسیار جدی است، ضمن اینکه از دانشگاه علوم پزشکی به ما کمک می‌کنند و بخش معاونت سلامت اداره هم در این مورد فعال است. سامانه shekayat.medu.ir، تقریباً شبانه روزی است که اولیا از طریق این سامانه مشکلات را به ما گزارش می دهند و این قول را می دهیم که به محض دریافت گزارش ها در همان روز آنها را بررسی کنیم و از طریق این سامانه نیز به اولیای دانش‌آموزان خدمت ‌رسانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار