مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

مردم بیشترین اعتماد را به آموزش و پرورش دارند

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت بر اساس نظرسنجی‌ها، مردم در مقایسه با بقیه مشاغل، بیشترین اعتماد را به آموزش و پرورش و معلمان دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم بیشترین  اعتماد را به آموزش و پرورش دارند

علی موحدی در نشست با فرهنگیان انقلابی استان بوشهر با گرامیداشت و یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم با اشاره به ضرورت حفظ جایگاه معلم در جامعه اظهار کرد: در هر جامعه‌ای که سایه آموزش و پرورش بلند باشد، آن جامعه سعادتمند و توسعه یافته است.
وی با بیان اینکه معلمان تنها گروهی هستند که وظیفه خطیر انسان سازی را بر عهده‌دارند، گفت: اینکه معلمی را شغل انبیاء می‌دانند، خارج از تعارف است چون انبیاء کارشان انسان‌سازی بوده است و ما هم افتخار تربیت انسان را بر عهده داریم.
موحدی محصول نهایی نظام تعلیم و تربیت را دانش‌آموز و نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: دانش‌آموزی در تراز انقلاب اسلامی است که به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کرده باشد و وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مدافع مظلومان جهان باشد.
وی با بیان اینکه برای تحقق وظیفه انسان‌سازی، باید شان و کرامت معلم در جامعه حفظ شود، تاکید کرد: رفتار و کردار معلم در فضای مجازی و حقیقی، فعالیت وزارت آموزش و پرورش برای بهبود معیشت و فراهم کردن کسب مدارج بالای علمی برای فرهنگیان و برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی مثل صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی، عوامل اصلی در حفظ و ارتقاء جایگاه معلم در جامعه است.
موحدی یادآور شد: خدمات سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش باید بدون منت باشد چرا که نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی دستگاه‌ها، توسط معلمان تربیت شده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با ادای احترام به روح بلند 4 هزار شهید فرهنگی و 36 هزار شهید دانش‌آموز سراسر کشور عنوان کرد: معلمان در همه صحنه‌های انقلاب و کشور همچون جنگ و انتخابات و راهپیمایی پیشگام ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب بوده و هستند.
وی ادامه داد: اهدا پاداش بازنشستگی برای آزادی زندانی، تدریس از روی تخت بیمارستان و رفتن به مدرسه با استفاده از قایق نمونه‌های کوچکی از جلوه‌های مانای ایثار معلمان است.
موحدی اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها، مردم در مقایسه با بقیه مشاغل، بیشترین اعتماد را به آموزش و پرورش و معلمان دارند.
وی با بیان اینکه کشور در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار دارد، گفت: در این شرایط ضمن اینکه باید پیگیر دغدغه‌ها و گلایه‌های به حق مان از طریق قانونی باشیم، نباید فرصتی برای سوء استفاده دشمن نیز فراهم کنیم.
موحدی در خصوص رتبه بندی گفت: در دولت گذشته که زحمات زیادی هم کشیده شد، پس از 10 سال انتظار، 25 هزار میلیارد تومان برای لایحه رتبه بندی در سه سال در نظر گرفته بوند که البته اجرا هم نشد اما در دولت حضرت آیت الله رئیسی 38 هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال در نظر گرفته شده است که به زودی احکام فرهنگیان صادر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنین لایحه دولت قبل شامل نو معلمان نمی‌شد و برای هر طبقه‌ توقف وجود داشت و سهمیه در نظر گرفته بودند و اگر سهمیه پر می‌شد برخی همکاران نمی‌توانستند در آن طبقه قرار بگیرند اما در قانون تصویب شده، سهمیه بندی حذف و نو معلمان و کارکنان ستادی به رتبه بندی افزوده شدند.
وی با اشاره گستت علمی، تربیتی و فرهنگی ناشی از دوره کرونا گفت: با تصمیم شجاعانه دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش، 14 فروردین با بازگشت دانش‌آموزان به آموزش حضوری، تبدیل به نقطه عطف تاریخ آموزش و پرورش کشور در سال‌های اخیر شد که از کوشش و تلاش همه معلمان هم‌استانی برای تحقق این مهم تقدیر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار