بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه با کوله‌باری از تجربه‌های آموزش مجازی

عدم رشد حرکتی مناسب و اضافه وزن دانش‌آموزان از نتایج آموزش مجازی بود

زاهدان (پانا)- پس از دو سال سیطره فضای مجازی بر آموزش، دانش‌آموزان با کوله‌باری از تجربه‌های تلخ و شیرین آموزش مجازی بار دیگر مهمان میز و صندلی‌های مدارس شدند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه با کوله‌باری از تجربه‌های آموزش مجازی

آموزش مجازی هم برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان تجارب جدیدی از آموزش و یادگیری به همراه آورد اما بسیاری از آنان معتقدند هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین صد درصد آموزش مجازی شود و با بازگشایی مدارس موافق هستند.

مدیر مدرسه کشتیرانی 8 چابهار در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «از چند روز پیش تمهیدات لازم برای اینکه دانش آموزان در کلاس درس به صورت حضوری حاضر شوند فراهم شده و تمام کلاس‌ها ضدعفونی شده و نگرانی خاصی وجود ندارد.»

طوبی دلارامی ثانی ادامه داد: «هر روز بعد از تعطیلی مدارس، حیاط، راهرو و سرویس‌های بهداشتی ضدعفونی و تمیز می‌شوند.»

وی خاطرنشان کرد: «در دو سال گذشته پژوهش‌ها و مطالعات داخلی و بین‌المللی نشان داد که آموزش مجازی به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان جایگزین آموزش حضوری تعریف شود؛ بلکه فقط می‌توانیم از آموزش مجازی به عنوان مکمل برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان در مدارس استفاده کنیم.»

سامره مقدم‌نسب دبیر این آموزشگاه نیز معتقد است: «افزایش مهارت‌های فناوری اطلاعات در میان دانش آموزان و معلمان از جمله اثرات مثبت آموزش مجازی بود، اما در عین حال یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوران کرونا افت یادگیری و تحصیلی دانش آموزان بود و در تمام دروس و پایه‌های تحصیلی، دچار افت یادگیری در میان دانش آموزان شده‌ایم.»

وی افزود: «یکی دیگر از چالش‌های جدی خانه‌نشین شدن دانش آموزان در دوران کرونا، عدم رشد حرکتی مناسب دانش‌آموزان و اضافه وزن آنهاست. این در حالی است که اگر دانش آموزان به صورت روزانه و با برنامه‌ریزی در مدرسه حاضر شوند علاوه بر خواب منظم، فعالیت و تحرک مناسب را خواهند داشت.»

دانش‌آموز خبرنگار: آوا آذرپیرا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار