یک معلم در گفت‌و‌گو با پانا:

آموزش مجازی، باعث ایجاد بی‌نظمی‌های زیادی در فرآیند تحصیل شد

کرج (پانا) - یک معلم در کرج عنوان کرد شیوع بیماری کرونا و غیر حضوری شدن مدارس، باعث ایجاد بی‌نظمی‌های آموزشی زیادی در فرآیند تحصیل دانش‌آموزان و همچنین برنامه‌ریزی آموزگاران شده است. برنامه‌ها و زیر‌ساخت‌های مناسب ارائه شده نیز، تا حدودی این شرایط را قابل کنترل کرده، اما باز هم نمی‌توان به‌طور کامل، کیفیت آموزش مجازی را از جنبه یادگیری دانش‌آموزان هم‌سطح آموزش حضوری دانست. همین امر سبب تصمیم‌گیری‌های جدید با در نظر گرفتن شرایط مختلف برای همگان، مبنی بر بازگشایی مدارس شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مجازی، باعث ایجاد بی‌نظمی‌های زیادی در فرآیند تحصیل شد

یکی از دبیران دبیرستان استقلال در کرج درباره آموزش حضوری در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «خوشحالیم که دوباره آموزش حضوری شده است و می‌توانیم دانش‌آموزان را ببینیم. در آموزش حضوری دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضور فیزیکی پیدا می‌کنند که هم امر آموزش و هم پرورش محقق می‌شود، اما از وقتی آموزش‌ها مجازی شده ارتباط چهره به چهره افراد و افت تحصیلی و انتقال پیام از بین رفته است.»

وی افزود: «برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مزایای قابل تحسینی مثل افزایش سواد رسانه‌ای این قشر و کم‌شدن هزینه‌های رفت و آمد دارد، اما این نوع آموزش فارغ از همه مزایایش، معایب و مشکلاتی در پی داشته، از این جهت بر آن شدیم تا آموزش حضوری را با رعایت نکات بهداشتی برگزار کنیم.»

این معلم یادآوری کرد: «‌کلاس‌های مجازی به شدت کسل‌کننده است و دانش‌آموزان ساعت‌های زیادی پشت گوشی می‌نشینند و تحرکی ندارند که این باعت چاق شدن آن‌ها شده است‌.»

یک دانش‌آموز نیز در خصوص بازگشایی مدارس عنوان کرد: «آموزش مجازی نکات مثبت زیادی دارد. خیلی از دانش‌آموزان هوش بصری دارند و تا در محیط آموزشی قرار نگیرند، چیزی یاد نمی‌گیرند و بازگشایی مدارس نکته مثبتی برای این دانش‌آموزان محسوب می‌شود. نکته دیگر ارتباط با دوستان و همکلاسی‌هاست که بسیار به یادگیری و روحیه بهتر دانش آموز کمک می‌کند. همچنین آموزش حضوری باعث ایجاد بحث‌های کلاسی و بهبود روند آموزش نیز می‌شود. در خصوص نکات منفی نیز گروه‌بندی نشدن بچه‌ها مخصوصا در مدارس کوچک است که می‌تواند باعث افزایش شیوع کرونا شود.»

دانش‌آموز دیگری به پانا گفت: «با باز شدن مدارس می‌توانیم بهتر دروس را یاد بگیریم و سوالات‌مان را در کلاس از معلم بپرسیم. کمتر گوشی به دست می‌گیریم و بیشتر به صورت حضوری با دوستان و معلمان‌مان ارتباط برقرار می‌کنیم و این خیلی خوب است. همچنین از مشکلات شبکه شاد هم راحت می‌شویم.»

دانش‌آموز خبرنگار؛ مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار