یک آموزگار:

ارتباط چهره به چهره مهم‌ترین فاکتور آموزش حضوری است

کرج (پانا) - در آموزش مجازی دانش‌آموزان از رابطه چهره به چهره معلم و شاگرد که باعث احساس صمیمیت می‌شود، محروم هستند و قطعا آموزش حضوری برای دانش‌آموزان بهتر است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط چهره به چهره مهم‌ترین فاکتور آموزش حضوری است

یک آموزگار اهل البرز در خصوص بازگشایی مدارس در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «به طور یقین تدریس مجازی به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزین تدریس حضوری باشد زیرا رقابت و گفتگو‌های گروهیِ کلاس‌های حضوری که باعث تشویق دانش‌آموز به درس خواندن و ایجاد همدلی بین آن‌ها می‌شود در کلاس‌های مجازی وجود ندارد. همچنین جایگزین شدن تقلب به جای تلاش و کوشش، باعث افت تحصیلی در دانش‌آموزان در تدریس مجازی می‌شود‌. از طرفی در اکثر خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی چند دانش آموز از یک گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و همین باعث بازماندن و افت تحصیلی دانش آموزان شده است.»

وی تاکید کرد: «از همه مهمتر مشکل آنتن‌دهی گوشی‌های همراه و سرعت پایین اینترنت موقع تدریس معلم، که قطعا بر اعصاب و روان هم معلم و هم دانش‌آموز بی‌تاثیر نبوده و باعث می‌شود کیفیت یادگیری کاهش پیدا کند.»

دانش آموزی در خصوص آغاز دوباره آموزش حضوری بیان کرد: «من هم مثل اکثر دانش آموزان از باز شدن مدارس خوشحالم چون قسمتی از مهارت‌های اجتماعی با حضور فیزیکی دانش آموزان در کنار یکدیگر و تبادل نظرات شکل می‌گیرد.»

وی افزود: «در آموزش مجازی ما از رابطه چهره به چهره معلم و شاگرد که باعث احساس صمیمیت می‌شود محروم بودیم و قطعا آموزش حضوری برای دانش‌آموزان بهتر است.»

دانش آموز دیگری در این خصوص اضافه کرد: «‌‌من مخالف بازگشایی مدارس هستم چون تقریبا همه کسانی که می‌خواهند در مدرسه حاضر شوند، از سفر و مکان‌های مختلف برمی‌گردند و ممکنه است ناقل ویروس کرونا باشند و وقتی به مدرسه می‌آیند به بقیه دانش‌آموزان انتقال بدهند. الان هم که دانش‌آموزان شیفت‌بندی نمی‌شوند و با تعداد بالا در یک کلاس هستند، احتمال انتقال ویروس بیشتر است. به نظر من این دو ماه باقی مانده از سال تحصیلی ارزش را ندارد که جان دانش آموزان به خطر بیفتد.»

دانش آموز خبرنگار؛ ریحانه اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار