یکی از مداحان اهل‌بیت البرز در روز شهادت امام صادق (ع) گفت‌و‌گو با پانا:

یکی از اهداف پایه‌گذار مکتب تشیع، شیعه‌پروری بوده است

کرج(پانا)-‌ یکی از مداحان اهل بیت استان البرز در روز شهادت امام جعفر صادق ( ع) عنوان کرد هرکسی که می‌خواهد در سیره امام باشد باید پیروی اطاعت‌پذیر و سرباز نمونه شیعه باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
 یکی از اهداف پایه‌گذار مکتب تشیع، شیعه‌پروری بوده است

محمد عطاالهی درگفت‌و‌گو با پانا گفت:« امام صادق(ع) پایه‌گذار مکتب تشیع و یکی از اهداف امام صادق شیعه پروری بوده است.»

وی ادامه داد:« ما در مکتب امام صادق (ع) هم باید شیعه حقیقی باشیم، به عنوان یک پیرو یعنی باید ببینیم که زمان ما یک چارچوبی را درست کردند برای این مکتب یا خیر. هرکسی که می‌خواهد در سیره امام باشد باید پیرو باشد؛ یعنی اطاعت‌پذیر و سرباز نمونه و شیعه باشد.»

عطا الهی همچنین گفت:« دومین مورد، امام صادق شیعه پرور بوده، یعنی ما هم باید در این مکتب پرورش شیعه، هم خودمان را پرورش دهیم از نظر اخلاقی، معارف، معنویت و در این مسیر به عنوان یک شیعه حقیقی باید شیعه پرور باشیم یعنی مبلغ این مکتب باشیم.»

مداحان اهل بیت در پایان اضافه کرد:«امام صادق (ع) علم شیعه و درس شیعه بودن را به ما آموخته و ما هم باید آن را پرورش دهیم. یعنی اینگونه نباشد که ما خودمان یک خیری را از اهل بیت (ع) دریافت کردیم و برای خودمان نگه داریم؛ نه، ما باید برای مکتب امام زمان (عج) مثل مکتب امام صادق (ع) سرباز تربیت کنیم که آنها هم در مسیر امام زمان مبلغ بشوند برای حضرت حجت (ع).» 

دانش‌آموز خبرنگار : مینوتا جامه‌بزرگی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار