مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

لزوم گسترش موضوع حفاظت از منابع طبیعی در مدارس

تبریز (پانا) - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ شرقی ضمن اشاره به فرهنگ درخت‌کاری و حفاظت از محیط زیست، گسترش موضوع حفاظت از منابع طبیعی در مدارس را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم گسترش موضوع حفاظت از منابع طبیعی در مدارس

رحیم مهردادی در مراسم آیین نهال کاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری که‌ در مدرسه امام خمینی(ره) ناحیه ۴ تبریز برگزار شد، گفت: موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار است که انتظار داریم در این هفته اهمیت خود را نشان دهد.

وی افزود: توسعه و حفاظت همیشه در کنار همدیگر هستند اما اگر حفاظت از این منابع صورت نگیرد پایداری هم وجود نخواهد داشت. ما حدود ۱۶۰ هزار هکتار جنگل داریم که دو میلیون و ۷۳۰ هزار هکتار اراض ملی است که این ۱۶۰ هزار هکتار جنگل در ۵۵۸ هزار هکتار و در ۶ شهرستان قرار گرفته است.

مهردادی ادامه داد: بهترین مکان و مقدس ترین مکان مدرسه است که به حفاظت از منابع طبیعی دقت لازم را دارد و سعی ما بر این است که موضوع حفاظت از منابع طبیعی را در مدرسه گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: به امید روزی که شاهد گسترش فضای سبز و حفاظت از منابع طبیعی در سرتاسر جامعه باشیم.

لزوم گسترش فرهنگ درخت کاری در بین جوانان و نوجوانان

همچنین در این مراسم مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز گفت: بحث درختکاری و منابع طبیعی از اهمیت های خاصی در کشور برخوردار هستند و توجه به آنها یکی از اولویت مهم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

اکبر امجدی افزود: منابع طبیعی و بحث درختکاری یک نگاه ملی است و ما هم باید به این موضوع یک نگاه ملی داشته باشیم. اگر می‌خواهیم بحث درختکاری هیچ وقت از بین نرود اگر می‌خواهیم در آینده هم بحث درختکاری از بین نرود و بین جوانان و نوجوانان گسترش یابد باید از امروز شروع کنیم و بحث درختکاری را در جامعه گسترش دهیم به طوری که این بحث به یک بحث فرهنگی تبدیل شود چرا که یکی از مباحث مهم جامعه هم اکنون، بحث اهمیت به منابع طبیعی است که در این راستا باید توجه بسیار زیادی نسبت به این موضوع داشته باشم.

امجدی در پایان بیان کرد: بحث حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت و همراهی مردم امکان پذیر نیست و اولویت اول ما مشارکت همه مردم و اولویت دوم، استفاده از ایده های همه افراد است. ما سعی می‌کنیم که تمام این اولیت ها را با رعایت هرچه تمام انجام دهیم. به امید روزی که شاهد گسترش فضای سبز و منابع طبیعی در سرتاسر جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار