مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

یادمان باشد ریه‌های شهرمان به تنفس نیاز دارد

کرمانشاه (پانا) - فرهنگیان و دانش‌آموزان استان کرمانشاه همزمان با نواخته‌شدن زنگ طبیعت در هفته درختکاری با کاشت نهال سهم خود را در حفظ و حراست از منابع طبیعی ایفا کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
یادمان باشد ریه‌های شهرمان به تنفس نیاز دارد

مجید یزدان‌پناه مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد مبارک ماه شعبان المعظم، بیان کرد: ان‌شاءالله همه ما از روزهای مبارک ماه شعبان که در آن قرار داریم بهره‌مند شویم و به‌سلامت وارد ماه رمضان شده و از برکات ماه مهمانی خدا استفاده ببریم.

وی با تأکید بر اینکه مسئله حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی از مباحث دینی و اسلامی ماست، اظهار کرد: تأکید اولیا دین بر این مسئله نشان از اهمیت موضوع است.

یزدان پناه در ادامه به اهمیت و علت تکثیر و توسعه درختان پرداخت و گفت: تمام منابع موجود در جهان هستی جز آیات و نشانه‌های خداست و این از وظایف ماست که نشانه‌های خدا را در جامعه توسعه دهیم.

این مقام مسئول یادآور شد: مظهر احیا و قدرت حیات‌بخشی خدای تعالی را در درخت می‌بینیم چراکه ما دانه می‌کاریم و کسی که به دانه حیات می‌دهد و او زنده و بالنده می‌کند و رشد می‌دهد، خداست.

وی با تأکید بر آموزش دانش‌آموزان برای حفظ و احیای منابع طبیعی لازم و ضروری است و مردم باید بدانند که حفظ منابع طبیعی برای حفظ سلامت جامعه امری مهم است و اگر از آن غافل شوند سلامت جامعه به خطر می‌افتد و باید حفظ منابع طبیعی روش زندگی همگان باشد.

یزدان‌پناه سپس با بیان اینکه هم اکنون 48 هزار نفر از دانش‌آموزان استان سفیر سلامت هستند، گفت: آمادگی داریم در قالب تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان این دانش‌آموزان را آموزش داده و همیار طبیعت کنیم.

وی در خاتمه با تأکید اگر درختان مناسب و متناسب با اقلیم کشور کاشت شود در واقع به اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری کمک شده است که در استان کرمانشاه نعمت‌های خداوند از نظر منابع طبیعی به ویژه در جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های بلوط که نشان از استواری و استقامت فرهنگ این منطقه است، فراوان وجود دارد و یادمان باشد ریه‌های شهرمان به تنفس نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار