آخوندی:

مدیریت شهری به وظایف خود درخصوص کانال عباس‌آباد عمل کند

تهران (پانا)- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت انجام وظیفه مدیریت شهری در سرپوشیده کردن کانال عباس آباد منطقه 20 تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت شهری به وظایف خود درخصوص کانال عباس‌آباد عمل کند

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به حوادث رخ داده در کانال عباس آباد شهرری گفت: با وجود آنکه مسئولیت رسیدگی به این موضوع با وزارت نیرو است ولی ضرورت دارد که در مورد این کانال و حوادث رخ داده در آن به خود نیز تذکر دهیم.

محمد آخوندی ادامه داد: طی بازدید سه نفر از اعضای کنیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از این کانال در قالب طرح رصد، مشکلات احصاء شد و با سرعت و طی هماهنگی صورت گرفته در اصلاحیه بودجه رقم یک میلیارد تومان اختصاص یافت . شهرداری نیز پیرو همین پیشنهاد رقم 20 میلیارد تومان را در بودجه 1401 به منظور ایمن سازی و سرپوشاندن کانال عباس آباد در نظر گرفته تا در آینده ما شاهد اتفاقات تلخ در این بخش نباشیم. هرچند که این نگرانی وجود دارد که حتی با اختصاص این ارقام حرکتی جهت ایمن سازی صورت نگیرد و شرکت آب و فاضلاب اقدامی را در این خصوص در دستور کار قرار ندهد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری در منطقه 20 منتظر اقدامات دیگر دستگاه ها نباشد و بودجه اختصاص داده شده را به منظور کارهای اولیه جهت ایمن سازی این کانال صرف کند.

مشکلات شهر ری را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد

مهدی اقراریان هم در خصوص حادثه کانال عباس آباد شهرری را با جمله ای از حضرت امام با این مضمون که «بار سنگین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر دوش قشر مستضعف مردم است» آغاز کرد و گفت: حادثه ای در شهر ری بروز کرد و یک فرزند عزیز مظلومانه به دلیل بی‎تدبیری‎ ها‎ و ناکارامدی‎ ها جانش را از دست داد.

اقراریان در ادامه با طرح پرسش هایی ادامه داد: وظیفه صدا و سیما در معضلات و مشکلاتی از این دست چیست؟ اگر صدا و سیما به درستی به اینگونه موضوعات ورود کند، کمتر شاهد مشکلاتی از این دست خواهیم بود.

وی در پرسش دیگری مطرح کرد: وظیفه استاندار تهران چیست؟ اگر استانداری تهران به موقع با گذشت بیش از شش ماه با گذشت عمر دولت فعلی، به موضوع ورود می کرد آیا شاهد چنین حادثه ای ‎بودیم؟ این مدیریت آشفته در شهر تهران، به مردم آسیب می‎زنیم.

وی افزود: اگر این کانال آب به جای جنوب شهر تهران، در یکی از مناطق برخوردار وجود داشت و از کنار منزل یکی از مسئولین رد می‎شد همین رفتار با آن صورت می‏گرفت؟ امروز فشار اقتصادی و گرفتاری ها و مشکلات را مردم مستضعف جامعه تحمل می‎کنند و بعد وقتی می‎خواهیم منابعی را اختصاص دهیم می‎بینیم که کم توجهی صورت می‏گیرد که این کم توجهی یک عقب افتادگی است که از دولت گذشته به ارث رسیده است. اما با یک همدلی و همکاری باید آن را برطرف کنیم.

اقراریان با اشاره به هماهنگی صورت گرفته به منظور پیگیری این حادثه اظهار داشت: فردا به اتفاق مهندس شربیانی از صبح در منطقه 20 هستیم و هماهنگی صورت گرفته با فرماندار، شهرداری، دادستانی و دادگستری به فوریت معضلات و مشکلات شهرری که قبله تهران است را بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: ما بدهکار و شرمنده مردم شهر ری هستیم لذا خواهشمندم که استاندار هم اهتمام ویژه‏ ای داشته باشند تا انشالله این موضوع با یک روحیه جهادی و یک کار عملیاتی حل شود و علی‏رغم اینکه شهرداری تهران مسئولیت مستقیمی در این حوزه نداشته، با همکاری خوب شهرداری و دغدغه ای که دوستان ما در شهرداری داشتند، برای این موضوع بودجه در نظر گرفته‏ ایم.

وی در پایان یادآور شد: اینجا شورای اسلامی شهر تهران است و پیگیری مطالبات مردم تهران وظیفه ماست.

مدیریت شهری تا رسیدن به نتیجه پیگیر چرایی حادثه کانال عباس آباد باشد

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری درخصوص حادثه کانال عباس آباد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) گفت: دیگر چه سطحی از مکاتبه و تذکر با یک دستگاه اداری باید برای آنها الزام آور باشد و تعیین تکلیف بکند و آنها را وادار به انجام کاری کند؟ چهار تن از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در چهار تذکر مفصل و خاص به این مسئله پرداختند. لذا خواهشم این است از این چهار نفر که تذکر دادند پیش قدم باشند و این فرایند پیگیری قضایی را که قطعا مدعی العموم در این ماجرا ورود خواهد کرد را پیگیری کرده و دیگر اعضا هم نقش موثر را ایفا کنند.

وی ادامه داد: اگر به فرمایش حضرت علی (ع) که خل خالی را از پای آن زن یهودی در سرزمین اسلامی به ظلم خارج کردند و حضرت فرمود: "اگر از این داغ کسی دق کند و بمیرد جای ملامت نیست". لذا اگر چنین حادثه ‏ای تکرار شود، قطعا در شئونات جمهوری اسلامی نیست که این مسئول در این جایگاه بنشیند. به‏ ویژه با داشتن سردار نام‌آوری که جان خودش را تقدیم انقلاب کرد و الگوی ایثار و شجاعت شد. حاج قاسم سلیمانی که جان یک انسان، آرامش یک انسان، در دورترین سرزمین ها برایش یک اولویت و ارزش بود، ببینیم مسئولی در کنار گوش خودش به این موضوع بی اهمیت است. لذا خواهش می‏کنم از آقایان امانی، صادقی، شربیانی و اقراریان که این مساله را رها نکنند تا انشالله عبرتی شود برای کسانی که به هر دلیلی با وسوسه‎ ها و خناسی‏ های شیطان دچار کم کاری می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار