برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر

تهران (پانا) - رویداد «هم‌مسیر اتیسم» به منظور آگاهی بخشی و معرفی اتیسم به جامعه با حضور بیش از هزار شرکت‌کننده در تهران، رشت و بندر ماهشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر

 «هم‌مسیر اتیسم» دوی نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه‌های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد «هم‌مسیر اتیسم» اردیبهشت سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال ۷ اردیبهشت همزمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند.

صالح غفاری افزود: بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است، اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکار‌های دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

«هم‌مسیر اتیسم» هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار